וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הנבחרים אישר תוכנית תמריצים ב-819 מיליארד ד'

רויטרס

30.1.2009 / 10:21

התוכנית אושרה ברוב גדול, כשהרפובליקאים התנגדו פה אחד. בנוסף, בכירים בממשל שוקלים הזרמה של עוד 2-1 טריליון דולר לבנקים



>> נשיא ארה"ב, ברק אובמה, השיג את הניצחון החקיקתי הראשון שלו שלשום, לאחר שבית הנבחרים האמריקאי אישר את תכנית התמריצים הכלכלית של הממשל בראשותו בסך 819 מיליארד דולר - ברוב של 244 תומכים מול 188 מתנגדים. 11 חברים נמנעו, כולם דמוקרטים. חברי המפלגה הרפובליקאית התנגדו כולם לתוכנית אובמה, למרות קריאת הנשיא החדש לתמיכה על-מפלגתית בתוכנית להבראת כלכלת ארה"ב.



"תוכנית ההתאוששות הזו תיצור 3 מיליון משרות בשנים הקרובות", אמר אובמה לאחר ההצבעה. לאחר מכן אירח אובמה מסיבת קוקטייל עבור מנהיגי המפלגות בקונגרס, במטרה להכיר טוב יותר את נציגיהן. אובמה, שנכנס לתפקידו לפני שמונה ימים, לא הצליח להשיג הסכמה דו-מפלגתית להצעה. הרפובליקאים הצביעו נגד החוק, וטענו כי הוא מכיל הוצאות ציבוריות רבות מדי ולא מספיק הקלות מסים. בעקבות האישור, היא תעבור לדיונים בסנאט בשבוע הבא.

בניסיון להשיג תמיכה לתוכנית, אמר אובמה לפני ההצבעה: "אני מקווה שנוכל להמשיך לחזק את התוכנית בטרם תגיע לשולחני" כדי להפוך אותה לחוק. הנשיא הוסיף: "אנחנו חייבים לפעול במהירות ובתעוזה כדי להחזיר את האמריקאים לעבודה, וזה בדיוק מה שהתוכנית הזו נועדה לעשות".



מטרת אובמה היא להביא את התוכנית למצב שבו שני שלישים ממנה - כ-544 מיליארד דולר - יהיו השקעות בתשתיות ובחינוך ושליש הקלות מס, במסגרתן יקבלו אזרחי ארה"ב החזרי מס בסך 500 דולר ליחידים ו-1,000 דולר לזוגות. "הוא אמר שהוא מעוניין בפעולה מהירה ואמיצה וזה בדיוק מה שאנחנו עושים היום", אמרה יו"ר בית הנבחרים האמריקאי, ננסי פלוסי.



הסנאט, הדמוקרטי ברובו, צפוי לאשר תוכנית תמריצים דומה בעלות של 887 מיליארד דולר. לאחר שהסנאט יאשר את ההצעה, יצטרכו נציגי בית הנבחרים והסנאט ליישב את חילוקי הדעות ולאשר תוכנית סופית שתישלח לאובמה.



בעוד שהצעות בית הנבחרים והסנאט דומות, ההבדלים עשויים להביא לדחיית אישור תוכנית כלשהיא. בין היתר, הדמוקרטים מבית הנבחרים והדמוקרטים מהסנאט חלוקים בשאלה כיצד לחלק 87 מיליארד דולר בין המדינות בארה"ב כדי לסייע למערכות הבריאות.



ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC) החליטה שלשום, כצפוי, להותיר את הריבית בארה"ב ללא שינוי בטווח של 0%-0.25% - רמתה הנמוכה מעולם - והזהיר כי ההאטה הגלובלית עשויה להוביל לדפלציה בארה"ב. הבנק ציין בהחלטתו כי כלכלת ארה"ב ממשיכה להיחלש, אך צופה התאוששות במחצית השנייה של 2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully