וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגיעה קשה באלווריון בעקבות קריסת נורטל - תאלץ לוותר על הכנסות של 2.4 מיליון דולר ברבעון הקרוב

שמואל שוסטר

30.1.2009 / 12:42

נורטל הודיעה על ביטול שיתוף הפעולה בין שתי החברות בתחום ה-WiMAX שנחתם רק לפני כחצי שנה


מספר שבועות לאחר קריסת ענקית התקשורת הקנדית וההדים של הנפילה לא מפסיקים להגיע. בהמשך לפרסום ב-Themarker על פגיעה אפשרית באלווריון הודיעה יצרנית ציוד התקשורת האלחוטית כי קיבלה הודעה על שיתוף הפעולה בין שתי החברות בתחום ה-WiMAX.

ההסכם שנחתם בין שתי החברות במהלך יוני 2008, היה אמור להפוך את לספק הבלעדי של תחנות הבסיס בתקן התקשורת Wimax נייד e802.16 בעבור נורטל, שהתחייבה להשתתף בידע ובמימון בהאצת הפיתוח המשותף של תחנות בסיס. על פי התכנון, היה על נורטל להפיץ את מערכות ה-Wimax של אלווריון תוך מה שהוגדר כ"מיצוי אופטימאלי של הנוכחות השיווקית ותקציבי השיווק והמכירות של שתי החברות".

עם החתימה על הסכם שיתוף הפעולה צפו כי ההסכם ישפר את מעמדה של אלווריון בשווקים לעין ערוך. האנליסט ערן יעקובי מלידר שוקי הון העריך אז כי אלווריון הייתה עשויה ליהנות מהכנסות של יותר מ-40 פרויקטים שבהם זכתה נורטל. כמו כן אמר כי "הליכה משותפת עם אינטגרטור גדול עשויה לחסוך בהוצאות השוק של אלווריון, שתיהנה ממערכת השיווק והכוח השיווקי של נורטל". יעקובי סיכם אז כי מדובר בקפיצת מדרגה משמעותית לאלווריון, שעשויה לשנות את פני החברה מבחינה עסקית ופיננסי.

בעקבות הביטול הודיעה אלווריון כי כעת לא תוכל להכיר בהכנסות של 2.4 מיליון דולר ממכירות של מוצרים לנורטל, במהלך הרבעון הרביעי של 2008. בעקבות כך הורידה אלווריון את תחזית ההכנסות לרבעון הרביעי ל-70 מיליון דולר - ברף הנמוך של תחזית ההכנסות הקודמת שנתנה, עם פרסום הדו"חות לרבעון השלישי של 2008 ושעמדה אז על 78-70 מיליון דולר.

ביטול ההסכם צפוי לפגוע גם בשורה התחתונה של החברה ולהוריד כ-4 סנט למניה. כעת צופה אלווריון הפסד נקי של 4.9 מיליון דולר, או 8 סנט למניה לרבעון האחרון של 2008 - נמוך מתחזיות הרווח המוקדמות שנתנה החברה ואשר נעו בין הפסד של 4 סנט למניה ורווח של 3 סנט למניה. בניכוי הוצאות בגין נכסים בלתי מוחשיים ואופציות לעובדים ולהנהלה צופה החברה רווח נקי של 100 אלף דולר בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully