וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ג'יי פי מורגן משך כספו מהחברה של מיידוף במפתיע בסתיו האחרון - ולא דיווח למשקיעיו

רויטרס

30.1.2009 / 12:50

משקיעים - בעיקר אירופאים - התרגזו מהדיווח ב"ניו יורק טיימס" והם דורשים לדעת מה ידע הבנק ומתי


הונאת הפונזי שביצע לכאורה ברנרד מיידוף הציתה ויכוח סוער לאחר שדיווחים כי בנק גדול בארה"ב הצליח לצאת מוקדם מההשקעה בחברה ולהרוויח מכך, בעוד משקיעים אחרים הפסידו את כל מה שהשקיעו.

העיתון "ניו יורק טיימס" דיווח כי בנק החל באופן מפתיע למשוך כספו משתי קרנות גידור שהשקיעו בחברה של מיידוף בסתיו האחרון, לפני שברנרד מיידוף נעצר. לפי הדיווח ג'יי פי מורגן לא דיווח למשקיעים.

בשנת 2006 הציע ג'יי פי מורגן צ'ייס למשקיעים לרכוש ניירות ערך, ובכסף שיגייס הבנק הוא ישקיע בקרן גידור ששמה את כספה בחברה של מיידוף. באותה העת השקיע הבנק 250 מיליון דולר מכספו שלו באותן הקרנות.

בתחילת הסתיו החל הבנק באופן לא צפוי למשוך את כספו שלו מקרנות הגידור, חודשים לפני שמיידוף נעצר. העיתון האמריקאי סיפר כי ג'יי פי מורגן אמר שההפסדים הפוטנציאלים שלו מהשקעה בחברה של מיידוף "קרובים מאוד לאפס". בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס לא נענה לבקשת רויטרס לתגובה.

עורכי דין ומשקיעים שאלו לאחר הפרסום כיצד יכולים היו משקיעים גדולים כמו הבנק להגן על עצמם מפני הונאת הפונזי, בעוד משקיעים קטנים יותר נותרו חשופים.

"משקיעים, בעיקר אירופאיים, אשר רכשו את ניירות הערך הממונפים שהנפיק ג'יי פי מורגן צ'ייס נרגזים מאוד ומעוניינים לדעת מה ידע הבנק ומתי הוא ידע את זה", כך אמר קית' דאטיל, שותף בחברת עורכי הדין סטרדלי רונון סטיבנס אנד יאנג לרויטרס, והוסיף: אנשים רבים רכשו את ניירות הערך האלה בהתבסס על השם הטוב של ג'יי פי מורגן.

מנכ"ל ג'יי פי מורגן ג'יימי דימון אמר בראיון ל-CNBC כי אותם ניירות ערך הם מוגנים וכי הוא מעריך שהמשקיעים בהם יקבלו את מרבית כספם בחזרה.

עורכי דין אשר עובדים על פרשת מיידוף אמרו כי הם מוצאים הוכחות חדשות מדי יום לכך שבנקים גדולים סיפקו כספים שלוו ממשקיעים לקרנות גידור אשר השקיעו בחברה של מיידוף. "מדהים לראות כמה בנקים עשו את זה", אמר הארי ססמן, שותף בחברת עורכי הדין ססמן גודפרי, המייצגת משקיעים שעיבדו מיליוני דולרים.

"הבנקים לוו כספים באמצעות מכירת ניירות ערך אותם גיבו בהשקעה בחברה של מיידוף, ואף אחד לא בדק אותם", אמר ססמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully