וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתוני התוצר המקומי הגולמי בארה"ב עשויים לשלוח את וול סטריט ליום נוסף של ירידות

שמואל שוסטר

30.1.2009 / 15:25

החוזים מצביעים על ירידות של 1% בפתיחה; אלווריון תיסחר על רקע ביטול שיתוף הפעולה עם נורטל


על רקע ציפייה לפרסום נתוני התוצר המקומי הגולמי בארה"ב ומדד ביטחון הצרכנים, ינסו המשקיעים בוול סטריט להחזיק חלק ההפסדים שנגרמו עקב הירידות החדות שנרשמו אמש. החוזים העתידיים על המדדים המובילים מצביעים על צפי לירידות שערים קלות של כ-1% בפתיחת המסחר בהמתנה לפרסום נתוני המקרו.

אמש ננעל המסחר בירידות שערים חדות. נחלש ב-3.2% לרמה של 1,507 נקודות. איבד 2.7% לרמה של 8,149 נקודות ומדד השיל 3.3% לרמה של 845 נקודות. בשוק הסולידי נרשמו ירידות במחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים והתשואה עליהן עלתה ב-0.159% לרמה של 2.815%.



בזירת המקרו: כשעה לפני פתיחת המסחר צפויים להתפרסם נתוני התוצר המקומי הגולמי לרבעון הרביעי של 2008 בארה"ב. על פי התחזיות צפויה הכלכלה האמריקאית להציג התכווצות של כ-5.4% במהלך הרבעון. נתון נוסף שצפוי לעניין את המשקיעים הוא מדד ביטחון הצרכנים לחודש ינואר שצפוי לעמוד ללא שינוי על רמה של 61.9.

למרות הקיצוצים החדים שביצעו הבנקים האמריקאים בכוח האדם שלהם נראה כי עדיין צפויים מהלכים לא קלים. על פי דיווחים בשוק, שוקלים כעת ו לבצע קיצוצים נוספים בכוח האדם שלהם. מורגן סטנלי שוקל לערוך קיצוץ נוסף של עד ל-5% מכוח האדם שלו, הכולל היום 47 אלף עובדים. זאת, לאחר שפיטר 7,000 עובדים בשנה שעברה. על הקיצוץ עשוי הבנק להכריז בשבועיים הקרובים. בנק גולדמן סאקס עשוי גם הוא להחליט על קיצוצים נוספים בכוח האדם שלו, לאחר שבשנה שעברה פיטר 10% מעובדיו.

נקודות אור חיובית קיבלו היום המשקיעים מדבריו של דנקן נידרוייאר, מנכ"ל מפעילת הבורסות NYSE יורונקסט, שהיה אופטימי לגבי שוק ההנפקות הראשונות לציבור (IPO). להערכתו של נידרוייאר צפויה התאוששות בשוק במחצית השנייה של השנה ולטווח הרחוק הוא מחזיק בתחזית שורית. "חברות מחכות עכשיו שהמצב ישתפר. אני חושב שאנחנו עשויים לראות עלייה בשוק ה-IPO כבר במחצית השנייה של 2009. ישנן מאות חברות אשר ממתינות להפוך לציבוריות, עכשיו זה פשוט לא הזמן הנכון".

ג'יי פי מורגן, שרכש לפני כשנה את בנק ההשקעות הקורס בר סטרנס, מואשם כי החל באופן מפתיע למשוך כספו משתי קרנות גידור שהשקיעו בחברה של מיידוף בסתיו האחרון, לפני שברנרד מיידוף נעצר, זאת מבלי לדווח למשקיעים. בשנת 2006 הציע ג'יי פי מורגן צ'ייס למשקיעים לרכוש ניירות ערך, ובכסף שיגייס הבנק הוא ישקיע בקרן גידור ששמה את כספה בחברה של מיידוף. באותה העת השקיע הבנק 250 מיליון דולר מכספו שלו באותן הקרנות.

, יצרנית ציוד התקשורת האלחוטית, תיסחר על רקע הפסקת שיתוף הפעולה עם נורטל בתחום ה-WiMAX. בעקבות הביטול הודיעה אלווריון כי כעת לא תוכל להכיר בהכנסות של 2.4 מיליון דולר ממכירות של מוצרים לנורטל, במהלך הרבעון הרביעי של 2008. בעקבות כך הורידה אלווריון את תחזית ההכנסות לרבעון הרביעי ל-70 מיליון דולר - ברף הנמוך של תחזית ההכנסות הקודמת שנתנה.

ביטול ההסכם צפוי לפגוע גם בשורה התחתונה של החברה ולהוריד כ-4 סנט למניה. כעת צופה אלווריון הפסד נקי של 4.9 מיליון דולר, או 8 סנט למניה לרבעון האחרון של 2008 - נמוך מתחזיות הרווח המוקדמות שנתנה החברה ואשר נעו בין הפסד של 4 סנט למניה ורווח של 3 סנט למניה. בניכוי הוצאות בגין נכסים בלתי מוחשיים ואופציות לעובדים ולהנהלה צופה החברה רווח נקי של 100 אלף דולר בלבד.

, מפתחת המערכות להגנת מידע דיווחה לרשות לניירות ערך האמריקאית כי שלושה מהבכירים באלדין - סמנכ"ל הכספים, אבירם שמר, ציון גונן, סמנכ"ל האחראי על eSafe, ושלומי ינאי, סמנכ"ל חטיבת ה-eToken יקבלו חבילה דשנה של מזומנים. על פי הפרוקסי (הצהרה) שהוגשה, יקבלו כל אחד מהשלושה בונוס של 1.125 מיליון דולר. שליש ממנו ישולם שישה חודשים לאחר המיזוג, והשאר ישולם 18 חודשים לאחר המיזוג. בנוסף, יקבלו 375 אלף דולר וכמו כן אופציות בתנאי מימוש טובים - 25% מהן יהיו ניתנות למימוש כשנה לאחר המיזוג, והיתר יהיו ניתנות למימוש בכל חודש במשך שלוש שנים. זאת, בנוסף למשכורת חודשית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully