וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל אופ"ק בדאבוס: הארגון עלול לקצץ שוב את השאיבה העולמית כדי לייצב את המחירים

רויטרס

30.1.2009 / 15:41

"אנחנו לא יכולים להמשיך ולמכור נפט במחיר הזה", אמר בדרי במפגש הפורום הכלכלי בדאבוס



ארגון אופ"ק, האחראי על 40% מתפוקת הנפט העולמית, עלול לקצץ שוב את השאיבה העולמית בפגישתו בחודש מארס כדי לאזן את השוק, כך אמר המזכיר הכללי של אופ"ק במפגש הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס.



"אם השוק לא יתייצב אנחנו עשויים לנקוט צעדים כדי לייצבו", אמר עבדאללה אל ברדי מאופ"ק בדאבוס, והוסיף: "נעשה כל שביכולתנו כדי לייצב את השווקים". ארגון אופ"ק ייפגש ב-15 במארס כדי להחליט על המשך צעדיו. עד כה קיצץ הארגון ב-4.2 מיליון חביות ליום - הורדה של 5% מהשאיבה העולמית.



בדרי ציין כי הוא לא יכול לנקוט בשיעור המדויק של ההורדה, אם תהיה אחת כזו. הארגון יחליט על השיעור בפגישתו במארס. "אחרי 15-16 בפברואר יהיה לנו יותר מידע, ואנחנו נוכל להחליט", אמר בדרי.



מחיר הנפט ירד לרמה של 42 דולר לחבית, לאחר שהגיע לרמת שיא של כל הזמנים כשנסחר ב-147.27 דולר לחבית ב-11 ביולי. מחירי החוזים על הנפט למסירה במארס עומדים על 41.86 דולר לחבית בניו יורק.



בדרי אמר כי הגיוני לצפות שהמדינות החברות באופ"ק לנקוט בצעדים לייצוב המחירים. "הגיוני שאנחנו נוכל לקצץ בשאיבה, כי אנחנו לא יכולים להמשיך ולמכור נפט במחיר הזה. מדינות אופ"ק צריכות לדאוג למערכות הבריאות המקומיות, להשקיע בדיור ובתשתיות. עלינו לאזן את השוק, חשוב שהמדינות יקבלו את התמורה הראויה לנפט", אמר בדרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully