וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניית אמזון מזנקת ב-17% בוול סטריט לאחר שקמעונית האינטרנט ניפצה את התחזיות

נמרוד הלפרן

30.1.2009 / 17:28

החברה רשמה רווח ומכירות רבעוניים שעלו על התחזיות הודות לעונת מכירות החגים הטובה מעולם



מניית אמזון מזנקת ב-17% במסחר בוול סטריט לאחר שקמעונית האינטרנט הגדולה בעולם דיווחה אמש לאחר סגירת המסחר על רווח ומכירות רבעוניים שעלו על תחזיות האנליסטים.



אמזון, חנות הכלבו הווירטואלית - המוכרת מגוון עצום של מוצרים, החל בספרים וכתבי עת, דרך מזון לבעלי חיים ומצלמות, וכלה בחלקי רכב וכלי נגינה - רשמה ברבעון הרביעי של השנה רווח נקי של 225 מיליון דולר או 52 סנט למניה, עלייה של 9% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת והרבה מעל לתחזיות האנליסטים לרווח של 38 סנט למניה



אמזון, שנוסדה ומנוהלת על ידי ג'ף בזוס, רשמה ברבעון מכירות של 6.7 מיליארד דולר, צמיחה של 18% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת, ומעל לתחזיות האנליסטים למכירות של 6.45 מיליארד דולר. בניכוי השפעות של שינויים בשערי מטבעות זרים, רשמה החברה גידול של 24% במכירותיה לעומת הרבעון המקביל. אמזון עצמה העריכה בחודש אוקטובר כי מכירותיה ברבעון הרביעי יהיו בטווח של 6-7 מיליארד דולר.



במבט קדימה צופה אמזון לרשום ברבעון הנוכחי מכירות בטווח של 4.53-4.93 מיליארד דולר - צמיחה של עד 19% לעומת התקופה המקבילה, ומעל לתחזיות האנליסטים למכירות של 4.55 מיליארד דולר.



"אנו ממשיכים להיות ממוקדים בלהציע ללקוחות מחירים נמוכים, מגוון רחב של מוצרים ופטור מדמי משלוח", אמר מנכ"ל ומייסד אמזון, ג'ף בזוס, בעת פרסום הדו"חות. "אנו אסירי תודה במיוחד לביקוש החזק באופן יוצא דופן למוצרי חנות הספרים האלקטרונים קינדל ברבעון הרביעי".



בשלהי חודש דצמבר הודיעה אמזון כי עונת מכירות החגים האחרונה היתה הטובה מעולם של החברה. זאת בעוד שמכירות החגים של הרשתות הקמעוניות בארה"ב היו החלשות ביותר זה ארבעה עשורים. החברה ציינה אז כי ביום מכירות השיא של עונת החגים, 15 בדצמבר, מכרה החברה יותר מ-6.3 מיליון פריטים ברחבי העולם - שיא של 72.9 פריטים מדי שנייה. החברה מסרה עוד כי יותר מ-99% מההזמנות בעונת החגים סופקו במועד.



חברת המחקר פורסטר העריכה אתמול, לפני פרסום דו"חות אמזון, כי ההאטה בצמיחת המכירות הקמעוניות המקוונות בארה"ב צפויה להימשך גם השנה בשל נפילה חדה בצריכה הפרטית בעקבות המיתון. פורסטר צופה כי המכירות המקוונות בארה"ב יסתכמו השנה ב-156 מיליארד דולר, צמיחה של 11% לעומת השנה הקודמת. זאת לעומת צמיחה של 13% בשנה שעברה, וגידול של 18% בשנת 2007. בחודש ינואר 2008 העריכה פורסטר כי המכירות הקמעוניות המקוונות בארה"ב צפויות לצמוח ב-15% בשנת 2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully