וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעילות העסקית בשיקגו נפלה לשפל של 27 שנים; התאוששות קלה בבטחון הצרכנים בארה"ב

סוכנויות הידיעות

30.1.2009 / 18:02

השיפור בבטחון הצרכנים בינואר - בעקבות ירידה במחירים בארה"ב; ירידה בעסקים בשיקגו חודש רביעי ברציפות



בטחון הצרכנים בארה"ב רשם החודש התאוששות קלה בעקבות הוזלות מחירי מוצרים ושירותים אשר סייעו לאמריקאים רבים להתמודד עם המשבר הכלכלי והתדרדרות מצב שוק התעסוקה. מדד בטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן וחברת המידע הפיננסי רויטרס עלה בינואר לרמה של 61.2 לעומת 60.1 בדצמבר. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה מעט יותר חדה של המדד לרמה של 61.5.



עוד בחזית המקרו היום בארה"ב: הפעילות העסקית באזור שיקגו המשיכה לצנוח בינואר, זה החודש הרביעי ברציפות, ונפלה לרמתה הנמוכה ביותר זה 27 שנים. מדד מנהלי הרכש לאזור שיקגו ירד החודש לרמה של 33.3 - רמתו הנמוכה ביותר מאז חודש מארס 1982 - לעומת 35.1 בדצמבר. כך מסר היום מכון המחקר ISM. הירידה היתה חדה מתחזיות הכלכלנים למדד של 34.9.



מדד מנהלי הרכש לאזור שיקגו נחשב לברומטר של מצבה מגזר הייצור האמריקאי כולו למרות שאזור שיקגו אחראי לכ-12% בלבד מהתוצר של ארה"ב. קריאה של המדד מעל לרמה של 50 נקודות מצביעה על צמיחה בפעילות העסקית, ואילו מדד מתחת לרמה זו משקפת ירידה בפעילות.



מוקדם יותר היום, מסר משרד המסחר האמריקאי כי התוצר המקומי הגולמי (GDP) של ארה"ב רשם ברבעון הרביעי צמיחה שלילית של 3.8% במונחים שנתיים - הנפילה החדה ביותר מאז 1982. עם זאת, הירידה בתוצר היתה מתונה מתחזיות הכלכלנים אשר צפו נפילה של 5.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully