וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב נתוני תמ"ג בארה"ב גרועים פחות מהצפוי: הדולר מתחזק בעולם

נמרוד הלפרן

30.1.2009 / 18:39

הדולר נסחר ב-1.2807 דולר ליורו; עולה ב-0.8% מול הפרנק השווייצי; נחלש קלות מול הין היפאני



הדולר מתחזק מול מרבית המטבעות המרכזיים בעולם ומזנק ביותר מ-1% מול היורו לאחר שנתוני הצמיחה הכלכלית שפורסמו היום בארה"ב היום גרועים פחות מהתחזיות.



הדולר מתחזק ב-1.1% מול היורו לשער של 1.2807 דולר ליורו; מול הפרנק השווייצי מתחזק הדולר ב-0.8% לרמה של 1.163 פרנק לדולר. עם זאת, מול הין נחלש הדולר ב-0.1% לשער של 89.91 ין לדולר.



"נפילה מתונה מהצפוי של התוצר המקומי הגולמי בארה"ב גרמה לדולר להתחזק מול כל המטבעות המרכזיים בעולם למעט הין היפאני", אמרה ראש מחלקת מחקר מטבע בחברת גלובל פורקס טריידינג, קתי ליאן, לאתר חדשות הפיננסים מרקטווץ'. עם זאת, ציינה ליאן כי התחזקות הדולר עשויה להיות מוגבלת במידה שירשמו עליות בשוקי המניות של ארה"ב - דבר שיצביע לדבריה על שיפור בתיאבון של המשקיעים לסיכונים.



התוצר המקומי הגולמי (GDP) של ארה"ב רשם ברבעון הרביעי צמיחה שלילית של 3.8% במונחים שנתיים - הנפילה החדה ביותר מאז 1982. כך מסר היום משרד המסחר האמריקאי. עם זאת, הירידה בתוצר היתה מתונה מתחזיות הכלכלנים אשר צפו נפילה של 5.5%.



בטחון הצרכנים בארה"ב רשם החודש התאוששות קלה בעקבות הוזלות מחירי מוצרים ושירותים אשר סייעו לאמריקאים רבים להתמודד עם המשבר הכלכלי והתדרדרות מצב שוק התעסוקה. מדד בטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן וחברת המידע הפיננסי רויטרס עלה בינואר לרמה של 61.2 לעומת 60.1 בדצמבר. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה מעט יותר חדה של המדד לרמה של 61.5.



עוד בחזית המקרו היום בארה"ב: הפעילות העסקית באזור שיקגו המשיכה לצנוח בינואר, זה החודש הרביעי ברציפות, ונפלה לרמתה הנמוכה ביותר זה 27 שנים. מדד מנהלי הרכש לאזור שיקגו ירד החודש לרמה של 33.3 - רמתו הנמוכה ביותר מאז חודש מארס 1982 - לעומת 35.1 בדצמבר. כך מסר היום מכון המחקר ISM. הירידה היתה חדה מתחזיות הכלכלנים למדד של 34.9.



מדד מנהלי הרכש לאזור שיקגו נחשב לברומטר של מצבה מגזר הייצור האמריקאי כולו למרות שאזור שיקגו אחראי לכ-12% בלבד מהתוצר של ארה"ב. קריאה של המדד מעל לרמה של 50 נקודות מצביעה על צמיחה בפעילות העסקית, ואילו מדד מתחת לרמה זו משקפת ירידה בפעילות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully