וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"לים בכירים בדאבוס: "צפויה בחינה מחודשת מקיפה של מודל הבונוסים בבנקים בוול סטריט"

רויטרס

30.1.2009 / 19:08

מנכ"ל פרודנשל הבריטית: "המיקוד עובר מהשקעות קצרות מועד להשקעות של שלוש שנים ומעלה"



מנכ"לים בכירים שהשתתפו היום בפגישה שנערכה בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס אמרו כי תרבות הבונוסים שעמדה מאחורי ההשקעות הפיננסיות בוול סטריט עומדת בפני בחינה מחודשת רחבת היקף על רקע היערכות המגזר הבנקאי לצמצם הוצאות שכר מופרזות בעקבות המשבר הפיננסי.



נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הביע אתמול זעם על הבונוסים הנדיבים המחולקים בוול סטריט בעקבות פרסום נתונים לפיהם הבונוסים בוול סטריט הסתכמו בשנה שעברה ב-18.4 מיליארד דולר.



באירופה, בנקים שנאלצו לקבל סיוע ממשלתי נתונים ללחץ לשנות את האופן שבו מתוגמלים מנהלים ולהחליפו בתמריצים שיעודדו מנהלים לא ליטול יותר מדי סיכונים.



"ברור למדי שלפחות חלק מהמודלים בתחום השכר בחברות אלה צריכים לא רק לעבור שינוי, אלא להיבחן מחדש לחלוטין", אמר מנכ"ל מפעילת הבורסות NYSE יורונקסט, דאנקן נידרהאואר, בראיון שנערך עמו אתמול בדאבוס.



מנהלים בכירים גורסים כי המעבר לשיטה של בונוסים של סוף שנה גרמה לבנקאים ליטול סיכונים גדלים והולכים בתקווה שיצליחו לגרוף רווחים גבוהים, אשר יניבו בונוסים שמנים שיגדילו באופן משמעותי את שכרם בסוף השנה.



"המיקוד הולך ומתרחק מתפיסה של השקעות קצרות מועד להשקעות לתקופות של שלוש שנים ומעלה", אמר מנכ"ל חברת הביטוח הבריטית, פרודנשל, מרק טאקר, בראיון לרויטרס.



לדברי מנהלים, ניתן יהיה לחסל את גישת ההשקעות לטווח קצר על ידי הקמת מנגנון שיאפשר לבנקים לפזר את תשלומי הבונוסים על פני תקופה של כמה שנים, עם אפשרות לשלול את הבונוסים בהמשך.



"אנו צפויים לראות שינוי שבעקבותיו הרוב המכריע של המנהלים יקבלו שכר במניות נדחות ושיטות דומות", אמר נידרהאואר. "מצב זה מעניק לחברה את היכולה ליצור מנגנון שמאפשר לשלול או לצמצם בונוסים אשר לא קיים היום", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully