וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנצלרית גרמניה בדאבוס: "יש לשקול הקמת מועצה כלכלית של האו"ם - בדומה למועצת הבטחון"

סוכנויות הידיעות

30.1.2009 / 20:04

אנגלה מרקל הזהירה גם כי סיוע הממשל בארה"ב למגזר הרכב מהווה פרוטקציוניזם



קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, קראה היום במסגרת נאום בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס לארגון מחדש של המוסדות הפיננסים העולמיים. מרקל אמרה כי ייתכן שתוקם מועצה כלכלית של האו"ם - בדומה למועצת הביטחון - אשר תהיה אחראית על שיתוף פעולה בינלאומי בתחום הכלכלה. מרקל גם התייחסה בנאומה לניסיונות הממשל האמריקאי לתמוך במגזר הרכב בארה"ב, והזהירה כי ניסיונות אלה עלולים להיות סוג של פרוטקציוניזם שיגרום לעיוותים בכלכלה הגלובלית.



"המשבר הפיננסי העולמי עשוי להוביל להקמת מועצה כלכלית של האו"ם, כשם שמועצת הביטחון הוקמה לאחר מלחמת העולם השנייה", אמר מרקל. "לאחר המשבר הנוכחי, עלינו להגיע להסיק את המסקנה המוסדית הנדרשת ולשתף פעולה ברמה בינלאומית. אינני מכירה אף גוף חוץ מהאו"ם אשר זוכה למידה כזו של לגיטימציה בינלאומית", הוסיפה. "כולנו יודעים שמדובר בגוף איטי, ומסורבל למדי, אבל הוא יחיד מסוגו".



מרקל אמרה עוד בנאומה כי ניסיונות הממשל האמריקאי לסייע למגזר הרכב בארה"ב עלולים להיות סוג של פרוטקציוניזם, ומאיימים לגרום לעיוותים בכלכלה הגלובלית. "אסור לנו לאפשר עיוות מוחלט של כוחות השוק. כך למשל, אני מאוד מודאגת מהסובסידיות שניתנות לתעשיית הרכב בארה"ב. דבר זה עלול להוביל לעיוותים ולפרוטקציוניזם", אמרה מרקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully