וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ש-DGRE צנחה ב-80% מאז ההנפקה באפריל 2007 בלונדון: דלק נדל"ן מעוניינת למחוק אותה מהמסחר

מיכאל רוכוורגר

30.1.2009 / 21:43

דלק בלרון תפרסם הצעת רכש ל-15% תמורת 50 פני בפרמיה של 25% תמורת 115 מיליון שקל



פחות משנתיים לאחר שהונפקה בבורסה המשנית בלונדון (AIM), חברת דלק גלובל ריאל אסטייט (DGRE ), החברה הנכדה של דלק נדל"ן מקבוצת דלק של יצחק תשובה, המנוהלת על ידי איליק רוז'נסקי, בדרך להימחק מן המסחר בבורסה ולהפוך לחברה פרטית.



דלק נדל"ן מדווחת כי החברה הבת, דלק בלרון בינלאומי, בעלת השליטה בדלק גלובל, פנתה ביום רביעי האחרון, בפנייה ראשונית בלתי מחייבת, לקראת פרסום הצעת רכש לרכישת יתרת החזקותיה של דלק גלובל שבידי הציבור, העומדת על כ-15%.



דלק בלרון מציעה לרכוש את מניות דלק גלובל לפי מחיר של 50 פני למניה - פרמיה של 25% לעומת מחירה של דלק גלובל היום בפתיחת המסחר בלונדון, ובתמורה כוללת של כ-19.9 מיליון ליש"ט (115 מיליון שקל). היום זינקה מניית דלק גלובל ב-10% למחיר של 44 פני, כך שלא בטוח כי מחיר הצעת הרכש אכן יספיק לדלק בלרון, שכן מאז ההנפקה המשקיעים של דלק גלובל רוו נחת גדול מדי מביצועי מניית דלק גלובל, שצנחה מאז ההנפקה בכ-80%.



דלק נדל"ן, המצויה במירוץ מימושים סביב העולם בכדי למצוא מקורות מזומנים שיסייעו לה לפרוע בשנה הקרובה התחייבויות בסך של כ-646 מיליון שקל, מעוניינת כנראה לנצל בצורה מקסימלית את קופת המזומנים הדשנה של דלק גלובל, שעמדה נכון לסוף ספטמבר על כ-50 מיליון ליש"ט. זאת בכדי למשוך דיווידנד.



השבוע הפכה חברת הביטוח והפיננסים מנורה מבטחים לבעלת עניין בדלק גלובל אחרי שהגיעה להחזקה של כ-4.45% בדלק גלובל. בימים אלו מתחיל השלב הסופי של המכרז למכירת החזקתה של דלק גלובל בחברת MSA המפעילה באמצעות מותג רואד שף תחנות דלק בצידי הדרך בבריטניה וכן חנויות נוחות ובתי מלון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully