וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק בארה"ב: מנהלי חברות שקיבלו סיוע ממשלתי לא ישתכרו יותר מהנשיא - 400 אלף דולר בשנה

נמרוד הלפרן

30.1.2009 / 22:31

הנשיא ברק אובמה: "איגודי העובדים הם לא חלק מהבעיה - אלא חלק מהפתרון"



הצעת חוק בארה"ב קובעת כי תקרת השכר של מנהלים בכירים בחברות שקיבלו סיוע מהממשל תהיה שכרו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, העומדת על 400 אלף דולר לשנה.



לפי הצעת החוק, שהגישו הסנאטורים הדמוקרטים קלייר מקסקיל ושלדון ווייטהאוס, תקרת השכר תחול על סך כל מרכיבי השכר של המנהלים, כולל משכורת, בונוסים ואופציות למניות. הצעת החוק כוללת גם הקמת בית דין זמני אשר יפקח על האופן שבו חברות משתמשות בכספי סיוע של הממשל.



נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אשר ביקר אתמול בחריפות את הבונוסים הנדיבים שחולקו לבכירי וול סטריט בשנה שעברה והגדיר אותם בתור "שיא של חוסר אחריות", הגדיר היום את הנפילה החדה בתוצר המקומי הגולמי של ארה"ב ברבעון הרביעי בתור "אסון מתמשך".



אובמה אמר את הדברים בעת שהציג היום בבית הלבן צוות משימה נשיאותי חדש לסיוע למשפחות במעמד הבינוני בארה"ב. הצוות, שבראשו יעמוד סגן הנשיא ג'ו ביידן, יתמקד ביצירת משרות בשכר הוגן עבור בני המעמד הבינוני.



אובמה גם התייחס בדבריו לאיגודי העובדים בארה"ב, וציין כי איגודים חזקים צריכים לעבוד ביחד עם עסקים חזקים. "אינני רואה בתנועת העובדים חלק מהבעיה. מבחינתי, הם חלק מהפתרון", אמר אובמה.



מוקדם יותר היום, מסר משרד המסחר האמריקאי כי התוצר המקומי הגולמי (GDP) של ארה"ב רשם ברבעון הרביעי צמיחה שלילית של 3.8% במונחים שנתיים - הנפילה החדה ביותר מאז 1982. עם זאת, הירידה בתוצר היתה מתונה מתחזיות הכלכלנים אשר צפו נפילה של 5.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully