וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק אוף אמריקה ידחה חלוקת הבונוסים של 2008 ל-3 השנים הבאות

עפרה שלו

31.1.2009 / 11:49

מדובר בבונוסים לחטיבות שוקי ההון ובנקאות ההשקעות, בהיקף של יותר מ-50 אלף דולר, כך דיווחה בלומברג



בנק אוף אמריקה החליט לדחות חלוקה של חלק מהבונוסים ל-2008 ל-3 השנים הבאות, כך אמרו מקורבים לנושא לסוכנות הידיעות בלומברג. מדובר בבונוסים בחטיבות שוקי ההון ובנקאות ההשקעות, בהיקף של יותר מ-50 אלף דולר.



עובדים במחלקות אלה לא יקבלו את הבונוס שלהם בבת אחת, אלא ב-3 תשלומים שנתיים, החל מפברואר 2010, אמר לבלומברג אדם המקורב לתוכנית. שיעור קטן מהבונוס, כפי הנראה פחות מ-10%, ישולם כבר השנה במשך 4 רבעונים. על יתרת הסכום, שישולם בשנים הבאות, ישלם בנק אוף אמריקה ריבית.



"מדובר בצעד היסטורי", אמרה לבלומברג ג'ין בראנתובר, מנהלת בחברת כוח האדם בוידן גלובל שבניו יורק. "המעסיקים יכולים לעשות מה שהם רוצים בימים אלה, כי העובדים אסירי תודה על כך שהם עדיין מועסקים".



סכום הבונוסים הכולל שחולק בשנה שעברה לבכירי וול סטריט היה 18.4 מיליארד דולר - ההיקף השישי בגודלו אי פעם.



נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אמר במפגש עם עיתונאים בבית הלבן ביום שישי כי הבונוסים שחולקו לבכירי וול סטריט בשנה שעברה "מבישים". יו"ר ועדת ועדת הבנקאות של הסנאט, כריסטופר דוד, אמר כי אם לא ירוסנו הבונוסים, הקונגרס עשוי לא לאשר סיוע נוסף למגזר הפיננסים.



אובמה אמר כי קבלת בונוסים לאחר שהחברות לקחו מהממשל האמריקאי מיליארדי דולרים בכספי סיוע, הנה "חוסר אחריות בשיאו". "על וול סטריט להפגין איפוק ומשמעת", אמר אובמה.



כריסטופר דוד התחייב להשתמש בכל אמצעי חוקי אפשרי כדי להשיג את כספי הבונוסים בחזרה. "אני הולך לדחוק - למעשה לא לדחוק - לדרוש שמשרד האוצר ימצא דרך להשיג את כספי הבונוסים בחזרה", אמר דוד. אם לא יצליח הממשל לרסן את הבונוסים, הביע דוד את החשש כי הקונגרס עלול שלא לאשר סיוע נוסף למגזר הפיננסי.



הסנאט האמריקאי צפוי לזמן בתקופה הקרובה בכירים מחברות שקיבלו סיוע מהממשל כדי להסביר את מתן הבונוסים. "החברות הללו לא יצליחו לקבל עוד תמיכה ממשלתית ההתנהגות הזו תימשך", אמר דוד והוסיף: "התנהגות שכזו מרתיחה את העם האמריקאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully