וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כביש ללא תחתית: דניה סיבוס תובעת מהמדינה חצי מיליארד שקל בגין כביש 431

מאת אבי בר-אלי

1.2.2009 / 6:50

טוענת כי המדינה אחראית לעיכובים בביצוע העבודות ולאיחורים במסירת שטחים. נדחתה פתיחת הקטע המרכזי בכביש שנועדה להיום



>> חברת דניה סיבוס הגישה שמונה תביעות פיצויים נגד המדינה בגין פרויקט סלילת כביש 431 בהיקף מוערך של 500 מיליון שקל - כך נודע ל-TheMarker. מדובר בתביעות על פרשנות שונה של תנאי הזיכיון בפרויקט, אחריותה לכאורה של המדינה לעיכובים בביצוע העבודות וכן איחורים במסירת שטחי עבודה.

כל התביעות לא הגיעו לכדי הסדר בידי היועצים המקצועיים לפרויקט ונדונות כעת אצל הבורר, השופט אליהו וינוגרד. הגשת התביעות התקבלה בזעם במשרדי התחבורה והאוצר, לפי הערכות עשויה דניה סיבוס להגיש תביעות נוספות נגד המדינה בשבועות הקרובים.



בתוך כך, לא תעמוד דניה סיבוס בלוח הזמנים להשלמת העבודות בפרויקט. פתיחת הקטע המרכזי בכביש בין מחלף ראשונים לכביש מס' 1 (מחלף ענבה), שאמורה היתה להתבצע היום - תידחה בשבוע לפחות. משום כך, צפויה דניה לפיגור במועד הזרמת מענק הקמה בסך של כ-180 מיליון שקל.



כביש 431 הוא פרויקט בשיטת PFI שבה הזכיין מקים, מתחזק ומתפעל את הכביש לתקופה של 25 שנה, ומקבל בתקופת הזיכיון תשלום מהמדינה. לפי ההסכם, תקבל דניה סיבוס מהמדינה מענק הקמה בסך 400 מיליון שקל, ומענק חצי שנתי לתקופת ההפעלה בגובה 58.8 מיליון שקל, החל מפתיחת הכביש לתנועה. בנוסף, תקבל החברה "אגרת צל" של 2 אגורות לכל ק"מ נסיעה בכביש.



הסכם הזיכיון קובע כי תשלום "אגרת הצל" יינתן בעבור נסיעות לאורך הכביש בלבד - ולא לאורך הגשרים הכלולים בפרויקט. אורך הכביש הנסלל הוא 23 ק"מ והוא כולל 12 מחלפים.



באחת מתביעותיה העיקריות, מבקשת דניה להכיר בשטח המחלפים כשטח נסועה לצורך חישוב אגרת הצל. משמעותה הכספית דרישה זו מסתכמת בכ-150 מיליון שקל. בנוסף, מבקשת החברה פיצוי בגין איחור המדינה בעבודות סלילת המקטע המזרחי של כביש 431 (החיבור למודיעין) שבגינו צופה החברה פגיעה בתנועה בכביש בהיקף של כ-100 מיליון שקל.



ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "הכביש צפוי להיפתח בסוף השבוע. מחלוקות כספיות יידונו בהתאם לקבוע בחוזה".



מדניה סיבוס נמסר: "החברה מנהלת את ההתחשבנות מול המדינה במסגרת הסכם הזיכיון ולא תתייחס לדברים אלא מול הגורמים המתאימים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully