וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופנוע למבוגרים בלבד

שני שילה

1.2.2009 / 6:50

מעצבת דעה



החנות: מטרו, יבואנית סאן יאנג, קוואסאקי וימאהה.



המיקום: דרך בגין בתל אביב.

הבעיה: בתל אביב יש חנויות רבות למכירת אופנועים וקטנועים וקשה להתבלט ביניהן. רובן מרוכזות במקום אחד, וגם חוויית הקנייה בהם דומה - לחנויות יש מראה של מוסך חשוך עם מעט כתמי גריז. גדי אבירם, מנכ"ל חברת מטרו מסביר כי "מותג ימאהה בישראל עובר תהליך של שדרוג ומיצוב מחדש, ואולם התצוגה הייחודי הוא חלק מהתהליך".



הפתרון: החברה השקיעה באולם תצוגה חדש שיוצר סטנדרטים חדשים בתחום.



העיצוב: באולם התצוגה של מטרו עשו מאמץ ליצור חנות במראה היי-טקי, עם מסכי פלזמה, שימוש רב במתכת וגם לא מעט אדום.



במבט ראשוני העיצוב מפתיע ושובר את המראה של רצפת בטון מלוכלכת ואופנועים ניצבים בצפיפות, כפי שמקובל בחנויות שמוכרות אופנועים. אבל במבט שני מתחילים לחוש שמשהו לא ממש מדויק. לא ברור אם יש בעולם הגדרה לעיצוב גברי, אבל ברור שבמטרו חיפשו אחת כזאת. בחלל האולם אפשר לראות הרבה קלישאות של מוסכים מהדור החדש - מדרגות מרשת מתכת גסה, מראות שמנסות ליצור עומק גדול יותר לחנות וחשיפת מערכות מיזוג האוויר והספרינקלרים בתקרה.



אבל הבעיה הגדולה של החנות קשורה לרצפת הזכוכית שהבעלים גאים בה מאוד. הרעיון לכשעצמו אולי מבריק, אבל מדוע רוב הרצפה צריכה להיות מזכוכית? במקום זה אפשר היה להציב שלט בחוץ שעליו ייכתב "בחורות עם חצאיות - החוצה". אם לרוע מזלה של רוכשת פוטנציאלית היא הגיעה בחצאית, הרצפה השקופה לא ממש מותירה לה מקום לדרוך. החיים הם הרי לא סרט פורנו.



מעבר לכך, כל מעצב המבין בתחום הקמעוני יודע כי החלפה בין סוגי רצפה מפריעה לקונים ומשפיעה על התנועה בחנות. במקרה של מטרו, רצפת זכוכית לא נעימה לדריכה ונותנת תחושה של חוסר יציבות. אמנם רצפת הזכוכית פותרת את בעיית התאורה במרתף, אבל גם נורות יכלו לעשות זאת, ובהשקעה נמוכה יותר.



במטרו מתגאים בכך שהם לא שכרו מעצב לאולם החדש. אבירם מאמין שלא היה צורך משום ש"האולם עוצב על ידי הבעלים בהשראה אישית ובסטנדרטים הוויזואליים של ימאהה העולמית. לא הרגשנו שאנחנו זקוקים לאדריכל כדי לתרגם את ההשראה למעשים".



נכון שיש יתרונות בוויתור על מעצב - פחות ויכוחים וחיסכון בכסף. אבל כמו שלא כל אחד יכול למכור אופנוע, כך לא כל אחד יודע לעצב. למרות הרצון הטוב והניסיון המעניין, נראה שלא היתה מזיקה יד מכוונת של איש מקצוע. ההשקעה: מיליון שקל.



שטח: 600 מ"ר.



המטרה: לדברי אבירם, "הרעיון בהשקת אולם תצוגה חדש וההשקעה הכספית הרבה נובעים מתוך הרצון ליצור חוויית קנייה שעדיין לא נראתה בענף הרכב הדו-גלגלי". המעצב: הקבלן עופר יוזם יחד עם המנכ"ל והבעלים של מטרו גדי אבירם.



התוצאה: מהחברה נמסר כי מאז פתיחת האולם עלו ההכנסות ב-20%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully