וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלשיך בביקורת על נאמני קלאבמרקט: "התעלמו מסוגיות משפטיות פשוטות"

מאת נורית רוט

1.2.2009 / 6:50

השופטת החזירה את תביעת החוב לנאמנים לדיון מחדש "בלב פתוח ובנפש חפצה"



>> השופטת ורדה אלשיך מביהמ"ש המחוזי בתל אביב מתחה בשבוע שעבר ביקורת על נאמני קלאבמרקט, עו"ד שלמה נס ורו"ח גבי טרבלסי, על כך שדחו תביעת חוב של חברה בניגוד להוראות הסכם מחייב.

מפרק חברת גרין מרקט, עו"ד בן ציון רזניק, הגיש בשם החברה תביעת חוב לנאמני קלאבמרקט, שמונו בעקבות קריסת הרשת ב-2005. גרין מרקט, שעסקה במכירות ישירות בטלפון ובאינטרנט, מכרה בתחילת 2003 את פעילותה לקלאבמרקט. לפי ההסכם בין הצדדים, התמורה של החברה היתה 30% מתוספת הרווח שתתקבל לקלאבמרקט בפעילות המכירות הישירות בעקבות רכישת הפעילות של גרין מרקט, לעומת התוצאות שלה בתחום זה לפני הרכישה. הנאמנים דחו את תביעת החוב.



בערעור על דחיית תביעת החוב, טען המפרק כי קלאבמרקט הפרה את חובתה לערוך חישוב של תוספת הרווח, בהתאם לסעיף בהסכם שקבע כי קלאבמרקט תנהל כרטיסי הנהלת חשבונות עבור פעילות המכירה. בנוסף טען המפרק כי קלאבמרקט העמיסה על תחשיב הרווחים הוצאות עודפות של הסניפים בהם נערכה הפעילות, שלא כדין. באת כוח הנאמנים, עו"ד אלונה בומגרטן, טענה כי לאור האופן בו מתנהלת פעילות המכירות, לא ניתן מעשית לנהל כרטסת כזו.



אלשיך קבעה כי קלאבמרקט אחראית להפרת חוזה, וכי לא היתה צריכה לחתום על סעיף שלא ניתן לביצוע. עמדת הנאמנים, ציינה השופטת, "הותירה בי אי-נוחות, וזאת כי היא נראית כמתעלמת מסוגיות משפטיות פשוטות ומהותיות גם יחד".



אלשיך הוסיפה כי "כל תחשיביה של קלאבמרקט נראים כנוטים לכיוון אחד - העמסת עלויות על הפעילות נשוא החוזה, באורח שנראה כי גבר ככל שהורע מצבה".



אלשיך הדגישה ש"קיימת חשיבות עליונה לכך שהנאמנים ימלאו את תפקידם בקפידה, בהגינות מרבית ובלא משוא פנים, זאת אף אם הם סבורים כי המפרק מקשה עליהם", היא החזירה את תביעת החוב לנאמנים לדיון מחודש, "בלב פתוח ובנפש חפצה".



קופת ההסדר חויבה לשאת בשכר טרחה ובהוצאות גרין מרקט, בסך 20 אלף שקל (פש"ר 1700/05).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully