וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנות אלימות בז'נווה נגד מפגש הפורום הכלכלי בדאבוס; המשטרה הגיבה בגז מדמיע וזרנוקי מים

סוכנויות הידיעות

1.2.2009 / 8:00

דובר משטרת ז'נבה העריך כי בהפגנה השתתפו 350-400 איש וכי 16 מהם נעצרו



מפגיני שמאל בז'נבה שבשווייץ אשר מחו נגד מפגש הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס הביאו את משטרת שווייץ להשתמש כנגדם בגז מדמיע ובזרנוקי מים לאחר שזרקו בקבוקים ופתחו במהומות.



המשטרה רדפה אחרי מפגינים לבושי שחורים אשר זרקו בקבוקים ברחובות הצרים בעיר של העיר הידועה כ"עיר השלום" אתמול, והצרכנים בעיר נאלצו למצוא מחסה בבתי קפה ובבארים.



המפגינים, אשר היו מאות במספר, שמרו על שקט בהפגנה עד אשר המשטרה המקומית מנעה מהם מלהיכנס למרכז העיר. כמה מהמפגינים החלו לזרוק בקבוקים על כוחות המשטרה אשר הגיבה בגז המדמיע ובזרנוקי המים.



דובר משטרת ז'נבה העריך כי בהפגנה השתתפו 350-400 איש וכי 16 מהם נעצרו למרות שעוד עשרות רבות עוכבו על ידי המשטרה. את ההפגנה אירגנה קבוצה הידועה בכינויה "הבלוק השחור" (Black Bloc) בגלל הלבוש השחור והמסיכות השחורות שהם עוטים על פניהם. הקבוצה מורכבת מפעילי שמאל, חברים בוועדי עובדים שונים ואנרכיסטים.



ההפגנה היתה רחוקה מאוד מהמפגש נגדו הם הפגינו - בעיירת הסקי דאבוס. ז'נבה ודאבוס מרוחקות אחת מהשנייה כחמש שעות נסיעה ברכבת.



בדאבוס עצמה קבוצה קטנה של פעילי שמעל השליכה כדורי שלג על השוטרים המקומיים. המשטרה בדאבוס דיווחה כי כ-120 פעילים צעדו ברחובות עיר הנופש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully