וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמריקן אקספרס בוחנת הוצאות של לקוחותיה בארה"ב וחותכת קווי אשראי

ניו יורק טיימס

1.2.2009 / 8:41

לקוחות שקנו במקומות דומים ללקוחות שהפסיקו לשלם חשבונותיהם לחברה, קיבלו הודעה על חתיכת קו האשראי


חברות כרטיסי האשראי בארה"ב בוחנות כל חיוב בכרטיסי לקוחותיהן במהלך השנים האחרונות, כדי למצוא רכישות שאולי ביצעו גנבי זהויות וגנבי כרטיסים. לאחרונה מסתבר שזה לא השימוש היחיד לבחינת החיובים, שכן לחברות האשראי יש חשדות משלהן לגבי הלקוחות עצמם.

במהלך החודשים האחרונים חברת כרטיסי האשראי אמריקן אקספרס הרחיקה לכת מעבר לבדיקת החיובים, כדי לוודא שלקוחותיה משלמים בזמן. החברה בודקת את מחירי הבתים באזור מגוריו של הלקוח, את סוג המשכנתא אותה משלם הלקוח ואם לקוחות עסקיים עובדים בתעשייה המועדת לפיטורין. בנוסף, בחנה אמריקן אקספרס כיצד הלקוח מוציא את כספו - כדי למצוא תבניות זהות ללקוחות אשר מתקשים לשלם את חשבונותיהם.

במקרים אחרים, בהתבסס על הבחינות הללו, החליטה אמריקן אקספרס לחתוך את קו האשראי של הלקוחות. את ההחלטה לחתוך את קו האשראי הסבירה ללקוחותיה במכתבים שהכעיסו רבים מלקוחות החברה. "לקוחות אחרים שלנו אשר השתמשו בכרטיס האשראי היכן שאתה ערכת קניותיך לאחרונה התקשו לעמוד בתשלומיהם לאמריקן אקספרס", אמר אחד המכתבים.

מה שמשתמע ממכתבים אלה הוא שאמריקן אקספרס הרכיבה לעצמה מעין "רשימה שחורה" של חנויות שלפי ההיסטוריה לקוחות שרכשו שם מוצרים הפסיקו לשלם חשבונותיהם. אך אמריקן אקספרס הבהירה ל"ניו יורק טיימס" כי היא החליטה להפסיק להשתמש במה שהיא כינתה "תבניות הוצאת כספים" כקריטריון למתן קן אשראי, או לחתיכתו.

"טעינו בכך שנתנו לאנשים להניח שאנחנו מביטים על חנויות ספציפיות בהן אנשים קונים", אמרה סוזאן קורצ'ק, דוברת אמריקן אקספרס. החברה משתמשת במאות נתונים שונים כדי להחליט למי לחתוך את קו האשראי, הוסיפה קורצ'ק, וציינה כי הגורם העיקרי בחתיכת קו האשראי היה ותמיד יהיה גודל החוב הכללי של הלקוח, ביחס למשאביו הפיננסים.

בעקבות משבר האשראי החמור והידרדרות הכלכלה האמריקאית, מלווים מכל הסוגים נאבקים לקבל כל שביב מידע לגבי מה שעשוי להגן עליהם מפני שמיטת חובות. במפגש עם משקיעי החברה אמרו בכירי אמריקן אקספרס כי כיום יכולת איסוף המידע של החברה השתפרה מאוד לעומת המשברים הכלכליים הקודמים.

שיפורים טכנולוגיים מעניקים לבנקים כיום כלים שונים כדי להשיג מידע רב לגבי מי הם הלקוחות ומה הם עושים כל היום. השאלה היא מתי יכולות החברות להשתמש במידע הזה כדי להרתיע את הלקוחות.

קווין ד. ג'ונסון, בעל חברת שיווק ותקשורת בן 29 מאטלנטה, קיבל מכתב מאמריקן אקספרס באוקטובר האחרון אשר דיווח לו כי קו האשראי שלו ירד. סיבה אחד היא שלקוחות אחרים השתמשו בכרטיסי האשראי שלהם במקומות זהים לו, והם הפסיקו לשלם חשבונותיהם. החברה סירבה לפרט בפני ג'ונסון אילו חנויות גרמו לאמריקן אקספרס להוריד לג'ונסון את קו האשראי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully