וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיתון בבריטניה מכה גם בחינוך: כמה מבתי הספר הפרטיים בדרך להלאמה

סוכנויות הידיעות

1.2.2009 / 9:05

מספר גדל והולך של הורים מתקשים לעמוד בשכר הלימוד הגבוה



המיתון בבריטניה לא פוסח על בתי הספר הפרטיים. שרים בממשלת בריטניה אישרו כי בכוונת הממשלה להמשיך ולהלאים בתי ספר פרטיים שנקלעו לקשיים כספיים על ידי הפיכתם לאקדמיות במימון המדינה. חמישה בתי ספר פרטיים, שניים מהם בעיר בריסטול, כבר הוסבו לבתי ספר ציבוריים, ובית ספר שישי צפוי להצטרף אליהם בספטבמר.



לפי דיווח ב"גרדיאן", ההלאמה אינה נכפית על בתי הספר הפרטיים. היא נעשית במסגרת תוכנית שיזמה ממשלת בריטניה, במסגרתה בתי הספר הפרטיים יכולים להמיר את הסטטוס שלהם מפרטי לציבורי על ידי ביטול שכר הלימוד ומבחני הכניסה, הבטחה לציית לתנאי הקבלה וללמד את תוכנית לימודי הליבה הלאומית. המרת הסטטוס מקנה להם מימון ממשלתי, אך עדיין יש להם עצמאות גדולה יותר בשכירת מורים והם מורשים להציע תוכנית לימודים מגוונת יותר מאשר בתי ספר ציבוריים אחרים.



קרוב ל-600 אלף תלמידים רשומים בבתי ספר פרטיים בבריטניה, כ-7% מאוכלוסיית התלמידים בממלכה. החל מ-1998 זכו בתי הספר הפרטיים לפופולאריות חסרת תקדים, והתחרות להתקבל אליהם היא עזה, למרות שאיכות הלימודים בבתי הספר הציבוריים השתפרה באופן ניכר, ובתחומים מסוימים היא אינה נופלת מזו של הפרטיים. ואולם, הורים לתלמידים בבתי הספר הפרטיים, שכעת מתקשים לשלם את שכר הלימוד הגבוה, מוציאים את ילדיהם מאותם בתי ספר ורושמים אותם לבתי ספר ממלכתיים.



אנתוני סלדון, המנהל של וולינגטון קולג', אמר שהמעבר לסטטוס של בית ספר ציבורי "אינו בחירה רצונית" בעבור הרבה בתי ספר פרטיים, אבל זו עשויה להיות האופציה היחידה שלהם. ראשי איגודי מורים אמרו כי המהלך דומה לחילוץ של בתי הספר הפרטיים. מנהלי בתי ספר פרטיים מנבאים שמספר בתי ספר במגזר, שכעת נאבקים על הישרדותם, יצטרפו לתוכנית הממשלתית כדי להימנע מסגירה.



רשויות מקומיות בבריטניה כבר מזהירות מפני נהירה המונית של תלמידים שבזמנים רגילים פונים ללימודים במגזר הפרטי. במערב לונדון, המועצות החינוכיות מדווחות השנה על מספר שיא של פניות לבתי ספר ציבוריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully