וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על אף הפסד 25 מיליארד ד': וורן באפט הוא המנכ"ל העשיר בעולם

סוכנויות הידיעות

1.2.2009 / 9:23

עוד ברשימת המנכ"לים העשירים בעולם של המגזין "פורבס": לארי אליסון, לקשמי מיטאן וסטיב באלמר



המשקיע המיליארדר וורן באפט הוא המנכ"ל העשיר בעולם, לפי דירוג המנכ"לים העשירים של המגזין "פורבס". לפי המגזין, שווי הנתח של באפט בענקית האחזקות ברקשייר התאוויי מוערך בכ-35.9 מיליארד דולר.



"אין הרבה אנשים שיכולים להפסיד 25 מיליארד דולר בארבעה חודשים ועדיין להיות בראש רשימת המנכ"לים העשירים", נכתב במגזין. מניית ברקשייר נפלה ב-37% מאז הסתיו האחרון, ועדיין בידי באפט כ-16.2 מיליארד דולר יותר מהאדם שדורג שני ברשימה - לארי אליסון.



אליסון, מנכ"ל ענקית התוכנה אורקל, מחזיק בנתח ששוויו 19.2 מיליארד דולר. אליסון הפסיד כ-5.3 מיליארד דולר על הנייר מאז ש"פורבס" הרכיב את רשימת 400 העשירים של שנת 2008, ובכל זאת אורקל הצליחה לעמוד במשבר עם ירידה סבירה יחסית במחיר המניה - 15% במהלך 12 החודשים האחרונים.



במקום השלישי ברשימת המנכ"לים העשירים נמצא מוקש אמאבני ההודי, מנכ"ל ענקית הכימיקלים רילאיינס אינדסטריז. הנתח של אמבאני בחברה מוערך בכ-16.8 מיליארד דולר.



במקום הרביעי ברשימה נמצא לקשמי מיטאל ההודי, מנכ"ל ענקית הפלדה ארסלור מיטאל, עם נתח בשווי 13.2 מיליארד דולר בחברה. במקום החמישי נמצא ברנרד ארנו, מנכ"ל ענקית האפנה LVMH, עם נתח בשווי 12.2 מיליארד דולר.



במקום השישי ברשימת המנכ"לים העשירים של "פורבס" נמצא אחיו הצעיר של מוקש אמבאני מהמקום השלישי - אניל אמבאני, מנכ"ל רילאיינס קומיוניקיישנס, רילאיינס פאוור, רילאיינס קפיטל, רילאיינס נצ'ורל ריזורסז ורילאיינס אינפרסטרקצ'ור. הנתח של אמבאני הצעיר נאמד בכ-9 מיליארד דולר.



במקום השביעי נמצא מנכ"ל בנק מרשק - עבדול עזיז אל רוראייר, עם נתח ששוויו 7 מיליארד דולר. חולק עמו את המקום השביעי - סטיבן באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט, עם נתח בשווי 7 מיליארד דולר.



במקום התשיעי נמצא מנכ"ל בהארטי איירטל ההודית – סוניל מיטאל (ללא קשר משפחתי ללקשמי), עם נתח בשווי 6.9 מיליארד דולר. את הרשימה סוגר טדאשי ינאי, מנכ"ל חברת האחזקות פאסט ריטיילינג, עם נתח בשווי 6 מיליארד דולר.



רשימת המנכ"לים העשירים של המגזין "פורבס" מבוססת על ניתוח של ערכו של הנתח הפיננסי של המנכ"ל מהחברה, לפי ערך המניה ב-23 בינואר. הרשימה כוללת מנכ"לים של חברות ציבוריות ברחבי העולם והדירוג מתייחס לגודל הנתח בחברה אותה הם מנהלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully