וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד להחלטת בר-און: מופז מבקש להגדיל את מימון הוצאות הביטחון בחברות התעופה ל-80% בשנה

זוהר בלומנקרנץ

1.2.2009 / 9:36

בעבר סירב משרד האוצר לקיים את החלטת הממשלה - בדבר שיעור השתתפות המדינה בהוצאות הביטחון



עימות חזיתי בין שר התחבורה ולשר האוצר: שאול מופז, הגיש לממשלה הבוקר (ראשון) הצעה חדשה, להגדיל את מימון הוצאות הביטחון של חברות התעופה הישראליות מ-50% ל-80% בשנה; זאת בניגוד לעמדת שר האוצר, רוני בר און, אשר עוגנה בהחלטת ממשלה אחרת בנושא - כך נודע ל-TheMarker.



הממשלה החליטה ב-27 בינואר 2008 (החלטה מספר 3024) להגדיל את שיעור השתתפות המדינה, בנטל הוצאות הביטחון של חברות התעופה הישראליות ל-80% מכלל ההוצאות הישירות בפעילותן בקווים בינלאומיים קיימים ועתידיים.



זאת במגמה לאפשר לחברות אלה להתמודד, ככל האפשר בתחרות הוגנת ושיוויונית מול חברות התעופה הזרות ונוכח החשיבות הרבה בליברליזציה של תחום התעופה האזרחית, תוך הכרה בצורך בקיומה של תעופה ישראלית איתנה.



משרד האוצר סירב לקיים את החלטת הממשלה, בדבר שיעור השתתפות המדינה בהוצאות הביטחון. בהמשך ובניגוד לעמדת שר התחבורה ושיקוליו, עיגן שר האוצר, רוני בר און את התנגדותו, בהחלטת ממשלה אחרת, מה24- לאוגוסט 2008 )החלטה מספר 4032( אשר ביטלה את החלטת הממשלה הקודמת )מס' 3024( בנושא.



היום )א'( מביא שוב מופז לממשלה, הצעת החלטה חדשה נוספת, לפיה תבוטל החלטת הממשלה האחרונה שהוביל שר האוצר ותתקבל בכל זאת החלטה להגדיל את חלקה של המדינה, במימון הוצאות הביטחון של חברות התעופה הישראליות. התקציב לכך, יבוא ממקורות הרזרבה הכללית במשרד האוצר.



יצויין, כי בהצעת ההחלטה המקורית (מס' 3024) נקע עוד, כי תתוקן החלטת הממשלה מספר 353 מה-5 ביוני 2003 בדבר מדיניות התעופה של מדינת ישראל בקווים הסדירים, לפיה שר התחבורה, במסגרת שיקוליו בדבר מדיניות התעופה על פי סמכותו לפי כל דין, ישקול אם להעניק זכויות למוביל נקוב רשמי בקווי תעופה סדירה וכן ישקול אם לבטל את מעמדה של חברת אל על כמוביל נקוב רשמי בקו מסויים.



החלטה זו התקבלה, בהמשך להחלטת המוסדות המוסמכים בחברת אל על אשר הכירה לטובת החברה בהעלאת שיעור השתתפות המדינה בנטל הוצאות הביטחון של חברות התעופה הישראליות ובהתאמה לשינוי מדיניות התעופה של הממשלה בקווים סדירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully