וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית חדשה להחייאת מערכת הפיננסים בארה"ב

מאת עפרה שלו

1.2.2009 / 9:55

יועצו הבכיר של אובמה, דיוויד אקסלרוד: "לאמריקאים קשה להבין מדוע מנהל בנק מקבל מיליונים כשהוא מבקש חילוץ מהממשלה"



>> נשיא ארה"ב ברק אובמה אמר אתמול בנאום הרדיו השבועי שלו כי בקרוב תיחשף תוכנית חדשה להחייאת מערכת הפיננסים בארה"ב, שתשחרר את הסתימה בשוקי האשראי ותוריד את שיעורי המשכנתאות. הוא התחייב כי מנהלי החברות לא יוכלו לשאוב את הכסף המיועד לשיפור מצב הכלכלה.



"בקרוב יחשוף שר האוצר שלי, טימותי גייתנר, אסטרטגיה חדשה להחייאת מערכת הפיננסים, שתחדש את זרימת האשראי לעסקים ולמשקי בית", אמר אובמה. "נסייע בהנמכת עלויות המשכנתאות ובהרחבת ההלוואות לעסקים הקטנים, כדי שיוכלו לייצר מקומות עבודה. נבטיח כי המנכ"לים אינם שואבים את הכסף המיועד לקידום ההתאוששות שלנו".

ביום שישי ביקר אובמה בחריפות את היקף הבונוסים המרשים שחולק בוול סטריט ב-2008. יועצו הבכיר, דיוויד אקסלרוד, אמר כי הגבלת הבונוסים למנהלים הכרחית לגיוס תמיכה ציבורית בתוכנית החילוץ למגזר הפיננסים. אקסלרוד אמר את הדברים בראיון לבלומברג TV, בתגובה לשאלה אם הממשל החדש יאסור על חלוקת בונוסים בוול סטריט.



אקסלרוד, שהיה האסטרטג הראשי בקמפיין הבחירות של אובמה, נמנע מלהמליץ על איסור הבונוסים בחברות המקבלות סיוע כספי מהממשלה, אך אמר בנחרצות כי הממשלה תפעל בקשיחות בעניין: "לעם האמריקאי קשה להבין מדוע מנהל בנק מקבל בונוס של מיליוני דולרים בתקופה שבה הוא מבקש מהממשלה לחלץ את המוסד שבראשו הוא עומד".



לשר האוצר החדש של ארה"ב, טימותי גייתנר, "יהיה משהו להגיד על הבונוסים" כשיחשוף את ההנחיות לבנקים לקבלת המחצית השנייה של כספי תוכנית החילוץ של 700 מיליארד הדולר למגזר הפיננסים, אמר אקסלרוד.



סוכנות הידיעות אי.פי דיווחה כי גייתנר ויו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, נפגשו ביום שישי כדי לדון בשינוי ניכר של תוכנית החילוץ הממשלתית למגזר הבנקים, וכי ההנחיות החדשות צפויות להיחשף כבר השבוע.



בתגובה לשאלה אם מתקיימים דיונים להלאים חלקית את הבנקים בארה"ב, אמר אקסלרוד כי הממשל מחויב ל"מגזר פיננסים פרטי חזק. אנחנו מנסים לסייע למוסדות האלה על בסיס זמני ומקווים ומצפים כי הם יחזרו לעמוד על הרגליים - והאשראי יחזור לזרום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully