וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסת ת"א סגרה בירידות קלות

טל לוי

1.2.2009 / 16:45

המעו"ף יורד ב-0.3%, לאחר שבמהלך היום רשם ירידות של 2%. בנק ישראל שוקל לרכוש אג"ח ממשלתיות, במטרה להוריד את הריבית במשק

הבורסה של תל אביב חתמה את יום המסחר הראשון השבוע בירידות שערים קלות, לאחר שהמסחר נפתח בירידות חדות יותר: מדד ת"א 25 איבד 0.3% וננעל ברמה של 658.87 נקודות ומדד תל אביב 100 ירד ב-0.45% וננעל ברמה של 597.67 נקודות. מחזורי המסחר הסתכמו במיליארד שקלים.

בנק ישראל שוקל להתחיל ולרכוש איגרות חוב ממשלתיות במטרה להוריד את הריבית ארוכת הטווח במשק. בחודשים האחרונים מוריד הבנק שוב את הריבית במשק, אולם הורדה זו אינה מתורגמת לירידה בריבית שמשלמים משקי הבית והעסקים.

נתוני התוצר המקומי הגולמי בארה"ב, שהיו גרועים פחות מהציפיות המוקדמות, לא סייעו לאווירה החיובית בוול סטריט והמסחר ביום שישי, שנפתח בעליות, ננעל במגמה שלילית: נאסד"ק נחלש ב-2.1% לרמה של 1,476 נקודות. דאו ג’ונס השיל 1.8% לרמה של 8,000 נקודות ומדד S&P 500 ירד ב-2.3% לרמה של 825 נקודות.

בסיכום חודש ינואר, נפל מדד דאו ג'ונס ב-8.8% ומדד S&P 500 צנח ב-8.6%. מאז 1897, ב-72.3% מהמקרים סיים מדד דאו ג'ונס את השנה באותו כיוון שבו נע בינואר של אותה השנה. לעומת זאת, בישראל, הסתיים החודש הראשון של השנה עם תשואה חיובית, לראשונה מזה שבעה חודשים, כאשר מדד הפקיעה החודש היה גבוה בכ-5.3% לעומת זה שנרשם בדצמבר.

החוזים על הנפט הגולמי למסירה במארס נסגרו במחיר של 41.68 דולר לחבית, עלייה של 0.6% או 24 סנט, בבורסת הסחורות של ניו יורק. בסיכום חודשי נפל מחיר הנפט בינואר ב-14%, בהמשך לנפילה של 54% בשנת 2008.

עיני העולם ממשיכות להיות נשואות לכנס הכלכלי, הנערך בדאבוס שבשווייץ. פרופ' קנט "קן" רוגוף מאוניברסיטת הרווארד הציג את חומרת משבר האשראי כשאמר ,כי "חוץ מהחברות הגדולות ביותר, כמעט אף אחד לא יכול לקבל אשראי - אפילו מדינות מסדר גודל מסוים ומטה לא יכולות לקבל אשראי".

אחת התוכניות המדוברות ביותר בכנס דאבוס היא יצירת "בנק רע" (Bad Banks) בבעלות ממשלתית, שאליו יעבירו הבנקים את הנכסים הרעילים שצברו במאזנים. מהלך שכזה ינכה את הבנקים ויאפשר להם לפעול ללא הגיבנת שצברו בשנים האחרונות. לעומת זאת, קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, מעוניינת לקדם תכנית להקמת מועצה כלכלית של האו"ם - בדומה למועצת הביטחון - אשר תהיה אחראית על שיתוף פעולה בינלאומי בתחום הכלכלה.

נשיא ארה"ב ברק אובמה אמר אתמול בנאום הרדיו השבועי שלו, כי בקרוב תיחשף תוכנית חדשה להחייאת מערכת הפיננסים בארה"ב, שתשחרר את הסתימה בשוקי האשראי ותוריד את שיעורי המשכנתאות, והתחייב כי מנהלי החברות לא יוכלו לשאוב את הכסף המיועד לשיפור מצב הכלכלה.

מדד מניות הנדל"ן איבד 1.1% לאחר שפתח בירידות של כ-3%. עליות נרשמו באפריקה ישראל לצד ירידות במניית אלביט הדמיה.

טבע קיבלה אישור סופי מרשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) להשיק את הגירסה הגנרית לתרופת הריספרדל במינון של 1 מ"ג. טבע תוכל לשווק את התרופה באופן בלעדי לתקופה של 180 יום. מכירות התרופה המקורית בארה"ב במינון הזה הסתכמו ב-78 מיליון דולר במהלך 12 החודשים שהסתיימו ב-30 לספטמבר 2008.

דלק נדל"ן מעוניינת למחוק את החברה הנכדה DGRE ממסחר בבורסת AIM הלונדונית. דלק נדל"ן מציעה לרכוש את יתרת מניות DGRE שבידי הציבור במחיר של 50 פני למניה, כלומר פרמיה של 15% על מחיר המניה. מדובר בתמורה כוללת של 115 מיליון שקל. מאז הונפקה DGRE לפני פחות משנתיים, איבדה המניה כ-80%.

חברת המ-לט, שבשליטת דיסקונט השקעות מקבוצת אי.די.בי ובשליטת האחים דן ושמואל טופז (16.45% ביחד) תעבור לעבוד במתכונת של ארבעה ימי עבודה בלבד "לאור המצב הכלכלי העולמי, ועל מנת להתאים את רמת ההוצאות לירידה בביקושים".

הגילוי של כמויות הגז הטבעי מול חופי חיפה בקידוח "תמר 1" מעודד את החברות השותפות בתגלית להמשיך ולחפש עוד מצבורים. היום מודיעות החברות השותפות בקידוחים, ישראמקו, אבנר ודלק קידוחים, כי יבצעו שני קידוחים נוספים בשטחי הרשיונות שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully