וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידר שוקי הון: אין לפסול מהלך בו בנק ישראל ירכוש איגרות חוב ממשלתיות

טל לוי

1.2.2009 / 10:55

היחלשות השקל צפויה להמשך בטווח הקצר על רקע ציפיות לצמצום משמעותי בפער הריביות מול ארה"ב


בנק ישראל הוריד את הריבית ב-0.75% לרמה של 1%, לאור החשש לכניסה למיתון בישראל. נגיד הבנק, סטנלי פישר, רומז שניתן להוריד את הריבית לכמעט 0 תוך שימוש בכלים נוספים. אין לפסול רכישה של איגרות חוב ממשלתיות - כך מעריכים הבוקר בבית ההשקעות לידר שוקי הון. הבוקר נודע כי בבנק ישראל אכן מדברים על אפשרות להורדת הריבית באמצעות רכישת איגרות חוב ממשלתיות. נגיד הבנק הסביר כי הוא מוריד את הריבית שוב ושוב, אך ההורדה אינה מגולגלת לכיסי הצרכנים והחברות.

בלידר מעריכים כי בנק ישראל אופטימי לגבי הגירעון השנה שיעמוד על 4.1% מתוך התוצר. בלידר מעריכים כי צפוי גירעון גדול יותר של כ-5.5% מתוך התוצר. כדי לממן את הגירעון תיאלץ המדינה להנפיק איגרות חוב, אולם בלידר מעריכים כי שילוב של גיוס כסף מחו"ל יקטין את הלחץ על שוק האג"ח המקומי.

בנק ישראל עשוי להתחיל לרכוש איגרות חוב ממשלתיות

כעת מעריכים בלידר כי מהלך הורדות הריבית לא תם וכי הריבית הבסיסית תרד ל-0.5% או אפילו ל-0.25% בתוך חודש עד חודשיים. מהלך שכזה תומך במחירי איגרות החוב הארוכות.

בלידר מעריכים כי הפיחות הזוחל בשוק עשוי להמשך בטווח הקצר על רקע ציפיות לצמצום משמעותי בפערי הריביות עם ארה"ב והמשך רכישת מט"ח על ידי בנק ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully