וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15 חודשי מאסר בפועל ליצחק רוסו, מנכ"ל הסתדרות העובדים הלאומית לשעבר

נורית רוט

1.2.2009 / 10:57

רוסו הודה לפני כשבועיים במסגרת הסדר טיעון כי גנב מהארגון 335 אלף ש' וסייע בגניבת 565 אלף ש' נוספים



15 חודשי מאסר בפועל ו-24 חודשי מאסר על תנאי נגזרו היום על יצחק רוסו, מנכ"ל הסתדרות העובדים הלאומית (הע"ל) לשעבר, שהודה לפני כשבועיים במסגרת הסדר טיעון כי גנב 335 אלף שקל מהארגון שאותו ניהל, וכן סייע בגניבת 565 אלף שקל. בנוסף חוייב רוסו, בהתאם להסדר הטיעון, בפיצוי של 300 אלף שקל לקרבן העבירה - הע"ל.



במשפט המעילה בהע"ל נאשמו שבעה נושאי תפקיד לשעבר בארגון, מתוכם רק שר האוצר לשעבר, אברהם הירשזון, ויו"ר קרן הפנסיה לשעבר בהע"ל, ציון כהן, עדיין מצויים בהליכי משפט. שאר הנאשמים הגיעו להסדרי טיעון.



הירשזון מואשם כי בעת שכיהן כיו"ר הע"ל, ב-2005-1998, רקם רוסו קשר עם עובדיה כהן, לשעבר מנהל הכספים של הע"ל, במטרה לגנוב כספים מהע"ל ומעמותת ניל"י. כהן נידון ל-4 שנים ו-8 חודשים של מאסר בפועל. הירשזון מואשם, בין השאר, כי גנב כ-4 מיליון שקל, מתוכם 2.5-2 מיליון שקל הגיעו ישירות אליו. רוסו, איש אמונו של הירשזון בעבר וכיום יריב מר שלו, הורשע בעבירות גניבה בידי מנהל, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, הלבנת הון, רישום כוזב במסמכי תאגיד, סיוע לגניבה בידי מנהל וסיוע להלבנת הון.



השופטת ברכה אופיר-תום ציינה בגזר הדין כי "דווקא כשלון אדם ברמתו, שלא השכיל להיצמד לעקרונותיו ולא ידע להרחיק עצמו מן השחיתות שאפפה את המקום אותו ניהל, הוא כישלון כפול ומכופל, שעליו הוא נדרש לתת את הדין. הידרדרותו של אדם כמותו לעולם של שקרים, של מעילות וגניבות, קשה היא שבעתיים, ויותר מכך - התמשכותה של העשייה העבריינית לאורך זמן. קשה אף יותר היא העובדה שבמעשיו המתוארים לא פעל הנאשם לבדו. הגם שלא היה הגרוע בעבריינים, הרי פעל ביחד עם כל ההנהגה שעסקה כדרך שיגרה בהונאת חבריה, ובגזילת כספיהם. המדובר הוא, כך מסתבר, בצמרת ההסתדרות, בציבור של פקידים קטנים כגדולים, שעשו בעמותות ובכספי חבריהן, כטוב בעיניהם, מתוך ציניות, מתוך יוהרה ומתוך התנשאות שקשה לעכלן". בסופו של דבר החליטה השופטת לאמץ את הסדר הטיעון עקרונית, "תוך מיתונו במידת מה".



רוסו, המיוצג על ידי עו"ד עדי ארליך, מעיד כעת בבית המשפט נגד הירשזון, ולאחר מכן אמור הירשזון למסור את עדותו לבית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully