וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי: הדולר יוסיף להתחזק השבוע - יושפע מסיום פוטנציאל הפחתת הריבית בארה"ב

TheMarker

1.2.2009 / 11:18

לדברי כלכלנים לאומי "הדולר נחלש בעולם השבוע עקב רגיעה מסוימת שחלה במפלס החששות של המשקיעים. לרגיעה זו תרמו בין היתר הדיווחים כי הממשל קרוב לאשר תוכנית להקמת בנק פדרלי מיוחד שירכוש מהבנקים את הנכסים הרעילים שמכבידים על מאזנם, דבר שיכול לסייע בשחרור מחנק הא



סיום פוטנציאל הפחתת הריבית במשק האמריקאי לצד המשך חוסר הוודאות הכלכלית בעולם וחוסר התיאבון לסיכון הנגזר מכך, ימשיכו לתמוך במטבע האמריקאי, כך מעריכים היום כלכלני יחיד תהמחקר של בנק לאומי בסקירתם השבועית.



לדברי הכלכלנים "הדולר נחלש בעולם השבוע עקב רגיעה מסוימת שחלה במפלס החששות של המשקיעים. לרגיעה זו תרמו בין היתר הדיווחים כי הממשל קרוב לאשר תוכנית להקמת בנק פדרלי מיוחד שירכוש מהבנקים את הנכסים הרעילים שמכבידים על מאזנם, דבר שיכול לסייע בשחרור מחנק האשראי בשוק".



מגמה זו של הדולר ממשיכה לאפיין את התנהגותו בתקופה האחרונה, לפיה בעת עלייה במפלס החששות נוטים המשקיעים להתבצר בנכסים חסרי סיכון ובראשם איגרות החוב הממשלתיות האמריקאיות (מה שמחזק את הדולר), ולהיפך.



השבוע התחזק הדולר מול השקל, תוך חציית רמת ה-4 שקלים לדולר, על רקע פקיעת האופציות שקל-דולר לחודש ינואר ועל רקע הפחתת הריבית המקומית. כאמור, בנק ישראל הפחית השבוע את הריבית המקומית בשיעור של 0.75%, מה שמצמצם את פער הריביות בין השוק המקומי לזה האמריקאי לרמה של 0.75-1%, לטובת המטבע המקומי.



בנק ישראל התייחס השבוע בדו"ח האינפלציה שפרסם להפחתות הריבית האחרונות שביצע ואמר כי התפתחות שער החליפין שקל-דולר לא הייתה שיקול מרכזי כבעבר בהחלטות הריבית, זאת עקב החלשות מנגנון התמסורת משער החליפין לאינפלציה.



להערכת כלכלני לאומי, הפחתות הריבית נבעו מרצון הבנק לישר קו עם הפחתות הריבית בארה"ב ובאירופה, שכן המשק הישראלי, בהיותו קטן ופתוח לתנועות הון, אינו יכול לחרוג מהמגמות של שינויי הריבית הנקבעים מעבר לים.



בתחזית שפרסם השבוע בנק ישראל, ציין הבנק כי למרות הירידה בפעילות הכלכלית והפגיעה ביצוא, צפוי העודף בחשבון השוטף להישמר. מגמה זו תחול, בין היתר, כתוצאה משיפור חד שיחול בתנאי הסחר, בשיעור צפוי של 5%. שיפור זה יבוא כתוצאה מהירידה החדה במחירי הסחורות בכלל ובמחיר הנפט בפרט. ירידת מחירי הסחורות צפויה לצמצם את עלויות היבוא, מה שיפחית את זרם המט"ח היוצא. בבנק לאומי מעריכים כי, יציבות צפויה זו בעודף בחשבון השוטף, תסייע לעוצמתו של המטבע המקומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully