וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל העלאות דמי ניהול בקרנות הכספיות נכנס החודש לתוקף; דש-אייפקס ויובנק העלו דמי ניהול

שרון שפורר

1.2.2009 / 11:35

ישיר הסב קרן נדל"ן מפסידה לקרן כספית והוריד דמי הניהול לאפס



כשתעשיית קרנות הנאמנות מתכווצת, למעט קטגוריה אחת, קרנות הכספיות, נראה שזה היה רק עניין של זמן עד שבתי ההשקעות יתחילו לגבות בגינן דמי ניהול. חודש ינואר שהגיע לקיצו, הביא עמו גל הודעות על העלאות דמי ניהול בקרנות הכספיות שייכנסו לתוקף היום. האחרונות שבהן הגיעו מצד דש-איפקס ויובנק שהצטרפו למנורה מבטחים כלל פיננסים פסגות מרכנתיל ומיטב.



יובנק העלתה את דמי הניהול בקרן יובנק כספית מ-0 ל-0.25%. דש העלתה את דמי הניהול בקרן דש כספית מ-0 ל-0.125%, וכך עשתה גם אייפקס בקרן אייפקס כספית.



על פי נתוני אתר פאנדר קיימות כיום 41 קרנות כספיות, המנהלות נכסים בכ-32 מיליארד שקל - היקף מרשים ביחס לעובדה שהושקו בתחילת 2008 ומרשים ביחס לעובדה שב-2008 תעשיית קרנות הנאמנות כולה התכווצה ב-22 מיליארד שקל. הקרנות הכספיות מהוות כיום כשליש מתעשיית קרנות הנאמנות כולה שהיקפה קצת פחות מ-100 מיליארד שקל.



על פי קרנות מידע זהב דמי הניהול בקרנות הכספיות עמדו בממוצע על 0.012% עד ינואר, מה שייצר הכנסה שנתית כוללת של 3.5 מיליון שקל בענף ב-2008, הכנסה נמוכה בהתחשב בהיקף הכספים המנוהל. כעת צפויים דמי הניהול הממוצעים לעלות. מבין הגופים הגדולים במגרש הקרנות הכספיות - הראל פיא עדיין אינה גובה על קרנות אלו דמי ניהול.



בתוך כך, בית ההשקעות ישיר הודיע על שינוי מדיניות של קרן נדל"ן והתשתיות שלו לקרן כספית ומוריד את דמי הניהול בקרן מ-1.95% ל-0% החל מהיום (ראשון). ישיר נדל"ן ותשתיות נחתכה ב-2008 ב-70% ומנהלת כיום 850 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully