וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יובל בן זאב: לאומי עלול להציג הפסד ברבעון ה-4; חשש מהפסדי נוסטרו והפרשות גבוהות לחובות מסופקים

שרון שפורר

1.2.2009 / 13:01

צופה גידול בהוצאות השכר ב-150-100 מ' ש' וירידה של 100 מ' ש' בתרומת החברות המוחזקות



"בנק לאומי עלול להציג הפסד ברבעון ה-4 של השנה", כך כותב מנהל מחלקת המחקר של כלל פיננסים יובל בן זאב בסקירה על הבנק. בן זאב חושש בעיקר מהפסדים בתיק ניירות הערך של הבנק ומהפרשות גבוהות לחובות מסופקים.



לדבריו, ברבעון השלישי של 2008 לאומי ביצע הפרשות לחובות מסופקים בשיעור של 0.95% מתיק האשראי של הבנק - ומאז חלה הרעה במצב הלווים. בנוסף, בסוף נובמבר כללו תחזיות הבנק צמיחה בשיעור של 2% במשק בעוד שכעת ההערכות חמורות יותר וצופות מיתון ולכן צפויה, לדעתו, עלייה ניכרת בהפרשה לחובות מסופקים כבר ברבעון הרביעי.



באשר לנוסטרו של הבנק, כותב בן זאב, כי ברבעון השלישי רשם הבנק ירידת ערך של כ-870 מיליון שקל בתיק האג"ח כשהוא זוקף זאת לקרן ההון, ועוד דיווח על 620 מיליון שקל של ירידות ערך לאחר המאזן. בן זאב חושש ממחיקות בגין תיק זה אך מדגיש כי קשה להעריך את הסיכון והסיכוי הגלום בתיק.



חשש נוסף של כלל פיננסים הוא מירידה חדה בתרומות החברות המוחזקות של לאומי. לבנק יש אחזקות ריאליות בחברות, כמו חברה לישראל מגדל ופז ועוד. לדבריו, ברבעון השלישי של השנה תרמו חברות אלו רווח נקי של 191 מיליון שקל ואילו ברבעון הרביעי צפויה התרומה לרדת ב-100 מיליון שקל על רקע ירידה בתרומת החברה לישראל ופז.



סוגיות נוספות אליהן מתייחסים בכלל פיננסים כוללות: חשש לירידה בהכנסות מעמלות בשוק ההון והפסדי קופות הפיצויים שיביאו להגדלת הוצאות השכר ב-100-150 מיליון שקל. כמו כן, הם צופים המשך מגמת הירידה בהכנסות המימון השוטפות ובהכנסות מגביית ריבית בגין החובות בעיתיים.



הסקירה של כלל פיננסים כוללת מלבד תחזיות לרבעון הרביעי שיחתום את 2008 גם תחזית ל-2009 לדעת בן זאב - לאומי יציג גם ב-2009 תוצאות חלשות עם תשואה על ההון של 6%. עם זאת הוא סבור כי הבנק ניצב בפני הזדמנות במגזר הבנקאות העסקית, כאשר לדעתם היתרון הבולט שלו הוא יחס הלימות הון הגבוה במערכת. לדבריהם עודף הביקוש לאשראי מביא הזדמנות לפתחם של שני הבנקים הגדולים כאשר לאומי בשל הלימות ההון הגבוהה שלו יהנה מכך יותר.



נקודה נוספת שהוא מתייחס אליה בנוגע לאשראי העסקי הוא כי האשראי למגזר בישראל בולט בגודל השינוי עם הכפלה ויותר בפער הריבית וכמעט הכפלה בתשואה על ההון על אשראי זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully