וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחרים הארוכים קופצים בכ-0.6% בעקבות כוונת בנק ישראל לרכוש איגרות חוב ממשלתיות

נתן שבע

1.2.2009 / 13:36

פעיל בשוק: בנק ישראל מעודד את הבנקים להעניק הלוואות לחברות כדי למנוע מהם מלשבת על אג"ח ממשלתית


הכוונה של בנק ישראל לקנות איגרות חוב ממשלתיות עוזרות היום לאיגרות הארוכות מסוג שחר לטפס. האיגרות הארוכות לטווחים של עד 10 שנים עולות ב-0.4%, האיגרות לטווח של 18 שנה מוסיפות עד 0.6%. איגרות החוב לטווחים הקצרים שומרות על יציבות.

הבוקר פורסם כי בנק ישראל מתכוון לרכוש איגרות חוב ממשלתיות על מנת להוביל לכך כי הריבית הארוכה שבאה לידי ביטוי בתשואות לטווחים הארוכים תרד. "המהלך של בנק ישראל נועד לעודד את הבנקים להעניק הלוואות לחברות להגביר את הנזילות במשק, ולמנוע מהם מלשבת על איגרות חוב ממשלתיות", אומר מנהל השקעות בכיר בענף הקרנות הנאמנות. "לא נראה שהמהלך הזה מעודד צמיחה. קשה לדעת עדיין אם זה מה שיוביל את הבנקים לתת הלוואות", הוא אומר.

מטרת המהלך של בנק ישראל הוא להשטיח את עקום התשואות (עקום המחבר את התשואות של איגרות החוב לטווחים השונים) כאשר הריבית בטווח הקצר, שבאה לידי ביטוי גם על ידי בנק ישראל היא נמוכה והריבית הארוכה ירדה פחות. ההשטחה, כאמור, אמורה, להערכתו של בנק ישראל, לעזור ולשחרר מעט את הנזילות במשק. לפני חודשיים הצהיר בנק ישראל כי הוא ינפיק פחות מק"מ כחלק מהמהלך ללחוץ את התשואות לטווח הקצר כלפי מטה. האיגרות הקצרות והבינונית שומרות היום על יציבות יחסית.

בשוק איגרות החוב הקונצרניות נרשמות תנודות קלות. מדד עולה ב-0.1%, עולה ב-0.3% עולה ב-0.2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully