וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כש-Second Life פוגש את אורי פינק

מאת גיא גרימלנד

1.2.2009 / 6:50

20 יזמים ישראלים חשפו בסוף השבוע פיתוחים טכנולוגיים חדשים - בהם מכשירי ניווט שמתעדכנים באופן דינמי; פתרון לזמן שמתבזבז בפנייה למרכזייה טלפונית ופלטפורמה שיתופית למתכנתים



האנגלית לא מספיק משופשפת. המבטא הלוונטיני מקלקל. ההרצאה לא קולחת. אין מספיק התמקדות בעיקר ויותר מדי פרטים לא רלוונטיים נכנסים להרצאה. אין עמידה בלוחות זמנים. הלבוש קז'ואל מדי. למרות חסרונות אלה - 20 יזמים ישראלים נרגשים הציגו ביום חמישי האחרון כמה מהרעיונות הטכנולוגיים המעניינים שנשמעו כאן לאחרונה.



באירוע של ארגון סיד קאמפ והבלוג the.co.ils במרכז הבינתחומי בהרצליה לא הוצגו רעיונות פורצי דרך, לדאבונם אולי של כמה מנהלי קרנות הון סיכון שהגיעו לאירוע. רובם היו בוסריים מדי. חלקם מחקים רעיונות שכבר קיימים בשוק במתכונת כזו או אחרת.

אחדים אולי ראויים להיות בקטגוריית פורצי דרך, אבל נמצאים בשלב פרה סיד. שלב הרעיון, כשיש רק מוצר חצי אפוי המצוי בשלב אלפא מתקדם או בשלב בטא לכל היותר - קשה לחרוץ את דינם, מי לשבט ומי לחסד.



המציאות הכלכלית הנוכחית דווקא לא אמורה להשפיע עליהם. מדובר בחברות המורכבות מצוותים של מספר בודד של יזמים. רובם בוטס-ראפים (סטארט-אפים במימון עצמי). סיד קאמפ הוא אירוע שנועד ללוות באופן מקצועי יזמים בתחילת דרכם ולהציע לזוכים מימון עד 50 אלף יורו, כמו גם פגישות עם גורמים רלונטיים בתחומם.



מי שזכו היו שלוש חברות: bDevunity ,similarwe ו-Clear Applications. גם מי שלא זכה להשקעה כעת יכול להמשיך ולעבוד על המוצר שלו עד לשלב המכירות. התקווה היא שאז האקלים הכלכלי ישתנה.



הנה כמה מהרעיונות הטכנולוגיים המעניינים שהוצגו באירוע:



3DRealistate



היזמים ג'וש שולמן וזוהר פישר מנסים לקחת את עולם ה-Second Life לתוך עולם הנדל"ן. אם עד היום היינו ניגשים ללוחות המודעות באינטרנט ומפרסמים הודעה, ולכל היותר מסתפקים בליווי הדירה שאותה אנחנו מעניינים למכור בתמונות או קטעי וידאו - כעת זה משתנה. חברת 3DRealistate מתיימרת להציע עולם תלת ממד שיהווה נקודת מפגש לרוכשי ומוכרי נדל"ן. גם שולמן מודה שהמודל העסקי שלהם לא מגובש. הרעיון חביב, אבל עם כל הכבוד לגרפיקה המשופרת של עולמות וירטואלים, איזה יתרון יש להם מול קטעי וידיאו ממשיים של פרויקטי נדל"ן?



www.3drealistate.com



Approlix



היזמים אפיק גל ואיתמר מור מציעים פיתוח CRM (מערכת ניהול קשרי לקוחות) מבוסס מיקום. עד היום רשתות קמעונאיות צדו לקוחות בבתים ובסניפים, אך התעלמו מהקהל שנמצא בדרכים. לא עוד. ללקוח שיבקר בחנות יוצע להצטרף לשירות VIP באמצעות התקנת ווידג'ט במכשיר הסלולרי שלו. בכל פעם שהוא יבקר ליד סניף אחר של הרשת הוא יקבל התרעה (קופון, הודעה על מבצע) אם יחפוץ בכך. הרשת, מצדה, מפעילה מערכת ממוחשבת של CRM, שמאפשרת לה לנהל את ההצעות שלה ללקוחות.



ב-Approlixc מציינים שאין צורך השתמש בטכנולגיית GIS SMS, בלוטות' או בחיבור אינטרנט קבוע בכדי להעביר את המסרים ללקוחות. החברה כבר נמצאת בשיתוף פעולה עם רשת בתי קפה ישראלית ומחפשת השקעה. רעיון מעניין.



http://approlix.com



Corbomite Games



היזמים עודד שרון ועודד סער מחברת Corbomite Games פונים לנישה בתוך עולם הגיימינג: משחקים עלילתיים לשוק הקז'ואל גיימינג (משחקים פשוטים). הסטודיו שלהם לפיתוח משחקים עובד על פיתוח שתי סדרות משחקים: זבנג ופיצה מורגנה על בסיס הקומיקס של היוצר אורי פינק. פיצה מורגנה הוא משחק קווסט. השחקן מנהל שיחות משעשעות עם דמויות במשחק, פותר חידות ופותר פאזלים.



המודל העסקי הוא פשוט: כל פרק במשחק יוצע לגולשים בתשלום. אף שלאחרונה תעשיית הגיימינג הישראלית ספגה מכה עם סגירתו של המשחק Rising eagle, נראה של-Corbomite Games יש דווקא סיכוי טוב להצליח. שוק הקז'ואל גיימינג נמצא בפריחה. יש לו עוד המון לאן לפרוץ בשוק הסלולר והמובייל. שווה לעקוב ולראות האם Corbomite Games מצליחה להוציא משחקים שמדברים לקהל הרחב ולא רק לישראלים המחבבים את סדרת זבנג.



www.corbomitegames.com



Free Way Driver's Network



היזמים ארז להב ויועד גונן טוענים שלכולם יש כבר מכשיט ניווט. "זה כבר לא טרנד", הם מסבירים בהרצאתם. האמת הם צודקים. לטענתם אחת הבעיות הקשות היא שמכשירי הניווט די "טיפשיים". הם לא מחוברים לרשת האינטרנט ולא זוכים לדיווחים דינמיים. לכל היותר הם מקבלים דיווחים בכבישים מהירים ממקורות כמו המשטרה. אבל מידע רב נמצא על אם הדרך ולא נגיש לנהגים.



את זה בדיוק הם מקווים לשנות. להפוך את מכשירי הניווט למכשירים דינמיים שמעדכנים את הנהג בזמן אמת. אם נהג יחפש למשל מכשיר כספומט, הוא יוכל לדעת שעוד 500 מטר הכספומט מקולקל ורק זה שממוקם עוד ק"מ תקין. הרעיון מעניין מאוד, אבל לחברה אין אתר וגם ההרצאה עצמה באירוע היתה קצרה מדי ולא מספקת. לכן קשה לומר מה יעלה בגורלו של הסטארט-אפ.



Devunity



היזם אלון כרמל עומל על פיתוח הפלטפורמה של Devunity, אותה הוא מגדיר כ-Google Docs של עולם שורות קוד. מדובר בפלטפורמה שיתופית שמיועדת למפתחי תוכנה. היא מאפשרת לחברות וארגונים שמבצעים פרויקטי תוכנה עם מתכנתים שלא יושבים באותו מקום להתעדכן במצב הפרויקט באופן שיתופי. כך על פרויקט תוכנה אחד יכולים לעבוד מתכנתים מישראל, הודו ואמריקה. המוצר נמצא בשלב אלפא. בשלב זה כרמל אומר כי הוא עדיין בוחן כיצד לייצר הכנסות ואיזו מודל עסקי הוא הנכון לחברה.



בעידן שבו עולם מיקור חוץ בתחום התוכנה רק הולך וגובר, וגם חברות הופכות להיות יותר רב-לאומיות, אין ספק שיש מקום לפלטפורמה מהסוג שמציעה Devunity.



www.devunity.com



Vizmo



היזמים תומר לונדון ואסף רווח טוענים שנמאס משיחות למרכזיות של חברות עם מענה רובוטי שבסוף סתם מבזבז זמן יקר. האמת צודקים, אבל הבעיה היא שמענה אנושי הוא עוד יקר. הפתרון? במקום שאנשים יתקשרו למרכזיות וילחצו על ספרות בכדי להגיע למחוז מבוקשם, הם יוכלו לעשות זאת באמצעות מכשיר הסלולר. המשתמשים יחסכו זמן יקר. הארגונים יחסכו עלות של הפעלת המערכת. לכאורה פתרון מנצח.במסגרת המצגת שהעניק לונדון באירוע היה ניתן להתרשם מהמוצר, אבל קשה להעריך האם הפיתוח שלו אכן ידידותי. על פניו הרעיון נראה מסקרן.



blog.vizmomobile.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully