וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשי ערוץ 10 ושר התקשורת רקחו "מתווה ירידה מהעץ": הערוץ צפוי להפקיד כ-70 מיליון שקל כביטחונות וזיכיונו יוארך

אופיר בר-זהר

1.2.2009 / 15:46

הערוץ צריך להגיע להסדר סופי עם הרשות השנייה לפי המתווה שנקבע ואז יבקש שר התקשורת לכנס מחדש את ועדת הכלכלה ולשנות ההחלטה הקודמת; הערוץ כבר הגיע להסדר דומה עם הרשות השנייה לפני כמה חודשים ואז נסוג בו



ערוץ 10 עשה היום בצהריים צעד גדול שיסייע לו להמשיך ולהחזיק בזיכיונו: בדיון שערכו ראשי הערוץ עם שר התקשורת ואנשי משרדו וכן עם נציגי הרשות השנייה התקבלה הסכמה לפיה יפקיד ערוץ 10 סכום של כ-70 מיליון שקל בביטחונות על מנת להבטיח הוצאת סכום זה על תוכן טלוויזיוני. החזר של סכום נוסף בסך כ-26 מיליון שקל בגין חובות על תשלום דמי זיכיון, תמלוגים והוצאה על קולנוע ייפרס. במידה וההסדר ייצא לפועל זיכיונו של הערוץ יוארך בשנתיים נוספות עם אפשרות הארכה לעוד שנתיים. כעת צריך הערוץ להגיע להסכמה עם הרשות השנייה ולאחר מכן יוכל שר התקשורת להגיש תקנות חדשות לאישור ועדת הכלכלה, אשר יהפכו את ההחלטה על יציאה למכרז חדש.



יש לציין כי החובות המדוברים מתייחסים לשנים 2004-2006 בלבד וכי הערוץ צבר חובות נוספים גם לאחר שנים אלה. בנוסף יש להזכיר כי הערוץ הגיע בספטמבר האחרון להסכמה דומה עם הרשות השנייה לאחר שהציג מסמך חתום מבעלי המניות ובו הם מתחייבים להקצות הסכומים הנדרשים להחזר חובות הערוץ. לאחר מכן חזר בו הערוץ מהסדר זה כאשר הוא טוען כי הבנקים מסרבים להעניק לו אשראי, וכעת, כאשר מכרז חדש מאיים עליו, נראה כי ההסדר הישן והטוב יישלף מהמחסן לאחר כבוד.



בדיון נכחו מנכ"ל משרד התקשורת מרדכי מרדכי, היועצת המשפטית נגה רובינשטיין והדובר יחיאל שבי. מצד הרשות השנייה נכחו המנכ"ל מנשה סמירה ויושבת הראש נורית דאבוש. בין נציגי הערות היו סגן יו"ר דירקטוריון הערוץ מודי פרידמן, מנכ"ל הערוץ יוסי ורשבסקי, היועצת המשפטית דבורה קמחי, סמנכ"ל הכספים יואב הלדמן. השר אטיאס אמר בנושא כי : "אני חש שחלה התקרבות משמעותית בעמדות הצדדים. להערכתי, בדיאלוג שיתקיים במהלך היום, ניתן יהיה להגיע עם מאמץ קל משני הצדדים, להסדר המניח את הדעת, באיזונים הדרושים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully