וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהתאם להמלצות ועדת גרונאו: משרד התקשורת ביקש להכניס לפיקוח את קווי הטלפון לעסקים של בזק

אמיתי זיו

1.2.2009 / 16:10

הפיקוח מוצע על צירי ה-PRI - צירים מרובי קווים עליהם גובה בזק תשלום חודשי


משרד התקשורת מעוניין להכניס לפיקוח גם את צירי ה-PRI של בזק - צירי טלפון מרובי קווים אשר משמשים עסקים גדולים. עד כה רק תעריפי בזק לשיחות היו נתונים לפיקוח, אך המשרד רוצה להכניס לפיקוח גם את מחיר הציר עצמו, המבוסס על תשלום חודשי. כיום מעניקה בזק הנחות כמות לעסקים שמתחברים להרבה צירים, וכן מעניקה הנחות לחברות אשר מתחייבות לתקופות ארוכות. בנוסף, בזק מטילה קנס יציאה גבוה מהסכמים איתה על רכישת צירים.

במשרד החליטו לצאת בשימוע כדי לפקח על מבנה תעריפים זה, כפי שגם הומלץ בוועדת גרונאו. "מנגנון תיערוף זה, הנמצא בשימוש על ידי חברה בעלת ממד מונופוליסטי כבזק, הינו כלי אנטי תחרותי מובהק המביא בהכרח לפגיעה ביצירת התנאים להתפתחות תחרות אפקטיווית בשוק זה, בהציבו חסמי מעבר גבוהים ביותר בפני לקוחות השוקלים לעבור לספק שירות מתחרה", נכתב בשימוע.

מלבד בזק, גם החברות 012 סמייל, 013 נטוויז'ן, HOT, סלקום ופרטנר מציעות שירותי PRI. האחרונות אף מציעות חבילות משותפות של תמחור סלולר יחד עם מחירי טלפון קווי, ובכך יש להן יתרון מסוים על פני האחרות. חלק מהחברות הללו מציעות את צירי ה-PRI ללא תשלום, רק כדי ליהנות מתעבורת השיחות של הארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully