וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פועלים: צפי להתמתנות בשיפועי העקום של אג"ח מדינה שקלי

TheMarker

1.2.2009 / 16:13

המשך הירידה בריבית לצד שיעור אינפלציה נמוך יביאו להתמתנות בשיפועי העקומים הנוכחיים



ריבית בנק ישראל צפויה להוסיף לרדת בחודשים הקרובים וסביבת האינפלציה תישאר נמוכה, כך מעריכה היום כלכלנית יחידת המחקר של בנק הפועלים, אורלי ניר. המשך הירידה בריבית לצד שיעור אינפלציה נמוך יביאו להתמתנות בשיפועי העקומים הנוכחיים.



לדברי ניר "העקומים התלולים באפיק השקלי והצמוד מפצים את המשקיעים על הסיכון בהארכת מח"מ מחד, אך מצביעים גם על חששם של המשקיעים לגבי מידת הסיכון הכרוכה בהארכת מח"מ מאידך".



איגרות חוב שקליות – מגמה קצרת טווח



מק"מ - מומלץ (במינון נמוך)



למרות תשואתו הנמוכה של המק"מ לשנה אשר הגיעה לרמת שפל חדשה של 1.3%, ממליצים בנק הפועלים על המשך השקעה במק"מ, לאור ההערכה כי הריבית עשויה להמשיך ולרדת לרמה של 0.50%-0.75%.



גילונים – אינם מומלצים



להערכת ניר, הגילונים אינם מומלצים להשקעה, על רקע הערכות להמשך הפחתות ריבית ובהתחשב ברמת תוספות התשואה הגלומות בהם, אשר נותרו נמוכות ועומדות על 0.1% בקצרים ו- 0.4% בגילון 817.



שחרים – מומלצים במח"מ עד 4 שנים



המסחר באיגרות החוב השקליות התאפיין בתנודתיות רבה במסחר התוך יומי, תשואת השחרים הקצרים ירדה במעט, ל- 1.95% ואילו תשואת השחרים הארוכים עומדת כיום על 4.90% (לעומת 4.94% לפני שבוע).



לאור תלילות העקום השקלי וצפי להמשך ירידת הריבית, מעריכים בבנק הפועלים כי שיפוע העקום השקלי יתמתן בעקבות ירידה בתשואת השחרים הבינוניים והארוכים, ולפיכך ממליצים לנהל מח"מ השקעה בינוני באפיק השקלי. יחד עם זאת, ממליצים בבנק להתחיל לצמצם בהדרגה את החשיפה לאגרות החוב השקליות הארוכות לטובת השחרים הבינוניים.



במהלך חודש פברואר ינפיק האוצר מרכיב גבוה יחסית של שקלים בהשוואה לצמודים (80%). עיקר ההנפקות השקליות יבוצעו בסדרות קצרות יחסית של 3 ו-6 שנים. תוכנית ההנפקות של האוצר נמוכה משמעותית ביחס לאגרות הנפדות (גיוס נטו שלילי של 10 מיליארד שקלים). בסוף פברואר תגיע לפדיון שחר 2671, סדרה גדולה בהיקף של 11 מיליארד שקל. לאור האמור, מניחים בבנק כי ההנפקות השקליות יזכו לביקוש ער.



איגרות חוב צמודות מדד - מגמה קצרת טווח



מדדי קצר של עד 3 שנים - אינו מומלץ להשקעה



המחלקה הכלכלית של הבנק עדכנה את תחזיות האינפלציה לשנה הקרובה כלפי מטה, לרמה של 0.5%. מדדי המחירים לחודשים הקרובים צפויים להיות אפסיים ואף שליליים. למרות ציפיות האינפלציה השליליות (0.2%-) הגלומות באג"ח המדדיות הקצרות, סבורים בבנק הפועלים כי האפיק הצמוד הקצר אינו אטרקטיווי להשקעה, בשל החשש כי האינפלציה בחודשים הקרובים עשויה להיות אף שלילית יותר מהתחזיות המוקדמות.



מדדי בינוני של 4-7 שנים - מומלץ להשקעה



ציפיות האינפלציה הנגזרות משוק ההון לתקופות של 4.5 עד 6 שנים נעות בטווחים בין 1.2%-1.64%. אנו סבורים כי, רמת התשואות הנוכחיות, משקפת אינפלציה גלומה סבירה ומצדיקה המשך השקעה ברכיב זה. כמו כן, מעריכים בפועלים כי מדיניות האוצר בשמירה על מדיניות הנפקות מוטת שקלים והעדר הנפקות צמודות במח"מים בינוניים בחודש הקרוב, עשויים לתמוך באיגרות החוב הצמודות בכלל, ובטווחים הבינוניים בפרט.



מדדי ארוך של מעל 7 שנים - מומלץ ברכיב קטן



רמת התשואה של הצמודים הארוכים שעומדת על 2.9%-3.53% וציפיות האינפלציה הסבירות הגלומות בהם תומכות בהשקעה ברכיב זה. אולם, לאור ההערכה כי תהליך הורדת הריבית מתקרב לסיומו, רמת הסיכון עלתה והסיכוי לרווחים נוספים פחת. לאור האמור, ממליצים בבנק להתחיל לצמצם חשיפה לטווחים אלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully