וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרדי האוצר והתמ"ת יקימו קרן תמיכה בביוטכנולוגיה עם המגזר הפרטי בכ-500 מיליון שקל

אורה קורן

1.2.2009 / 17:42

על רקע משבר האשראי גובשה תוכנית האצה הכוללת בנוסף תיקצוב תוספת של 150 מיליון שקל למדען הראשי



משרד האוצר ומשרד התמ"ת יקימו קרן חדשה לתמיכה בביוטכנולוגיה עם המגזר הפרטי בהיקף של כ-500 מיליון שקל. כך סוכם בדיונים בין הצדדים.



על פי הסיכומים, משרד האוצר יקצה לתחום תקציב בסך 125 מיליון שקל, ומשרד המדען הראשי יקצה סכום זהה מתקציבו השנתי. בנוסף ידאג משרד המדען להכפיל את הסכום באמצעות השקעה דומה מהמיגזר הפרטי. המשקיעים יוכלו להיות גופים מוסדיים, או חברות תעשייה. הממשלה תיקח על עצמה סיכון גבוה יותר מהמיגזר הפרטי.



בנוסף הוסכם כי משרד האוצר יקצה 150 מיליון שקל נוספים לתקציב המדען הראשי במשרד התמ"ת לרבעון הראשון של 2009. התוספת תינתן לאחר שבסוף 2008 כבר ניתנה תוספת של כ-300 מיליון שקל לתקציב המדען.



כיוון שתקציב המדינה לא אושר עדיין, יכולים משרדי הממשלה לפעול לפי תקציב של אחד חלקי 12 מתקציב 2008 לכל חודש. תקציב המדען הראשי ב-2008 היה כ-1.2 מיליארד שקל. תוספת התקציב למדען בהמשך השנה תיקבע לאחר הבחירות.



משרד האוצר החליט בנוסף לתקצב את מסלול התעסוקה במרכז ההשקעות במשרד התמ"ת בזיקה להעסקת עובדי מחקר ופיתוח (מו"פ). מי שיעסיק עובדי מו"פ בפריפריה יוכל להנות מסיוע מתקציב של 50 מיליון שקל בהעסקת עובדים ללא מיקצה תחרותי (מיכרז). אם יהיה ביקוש למסלול תעסוקה במו"פ עשוי הסכום להיות מוכפל עד סוף 2009.



תקציב נוסף בסך 100 מיליון שקל כבר הוקצה למשרד התמ"ת, שטרם הוציא את המיכרז לחברות. ממשרד התמ"ת מסרו, כי המיכרז יפורסם תוך שבועיים.



שר האוצר, רוני בר און, אמר כי במסגרת השלב השלישי של תוכנית ההאצה פועל משרד האוצר לאתר מגזרים פרטניים ומחוללי צמיחה במשק הישראלי שנפגעו מהשלכות המשבר הכלכלי העולמי ולהעמיד להם סיוע ופתרונות ממוקדים שיקלו על פעילותם בתקופת המשבר. "הגדלת התמיכה בהיי-טק והקמת קרן המתמחה בהשקעות בתחום הביוטכנולוגיה יאפשרו לקדם בטווח הזמן המיידי תוכניות מו"פ איכותיות, ישמרו ויוסיפו מקומות עבודה ויניחו תשתית שתאיץ את יציאת המשק מהמשבר. בנוסף, אנו בוחנים אפשרות לגבש כלי מדיניות אשר יתמרצו את הגופים המוסדיים להשקיע בחברות עתירות ידע", אמר בר און.



לדבריו, ההחלטה להשקיע בביוטכנולוגיה נובעת מכך שבענף זה קיימת תשתית חזקה של ידע וחדשנות אשר אינה מבשילה למסחור. התשתית מתבטאת בכמות גבוהה של בעלי תארים בתחומים הרלוונטיים ובמספר פטנטים גבוה. לעומת זאת, ברמת התעשייה חברות ביוטכנולוגיה ישראליות אינן מבשילות לכדי תעשייה. הבעיה אף מחמירה נוכח המשבר כאשר קרנות השקעה משקיעות בחברות בשלות יותר לטווחים קצרים יותר ולכן באופן טבעי חברות מענף הביוטכנולוגיה, המאופיין בהשקעות ארוכות טווח, מתקשות באופן מיוחד למצוא מקורות מימון בקרב הקרנות. "הקרן שתקום בשיתוף המגזר הפרטי ותנוהל על ידי גוף מתמחה תעמיד משאבים בהיקפים משמעותיים לתחום הביוטכנולוגיה", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully