וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקשמי מיטאל, האיש העשיר בבריטניה, הפסיד 51 מיליארד דולר על הנייר בעקבות המשבר

סוכנויות הידיעות

1.2.2009 / 18:07

ההאטה בביקוש לפלדה הפילה את מניית ארסלור מיטאל, יצרנית הפלדה שבבעלותו



לקשמי מיטאל, האיש העשיר בבריטניה, הפסיד 51 מיליארד דולר (35 מיליארד ליש"ט) בשמונת החודשים האחרונים. מיטאל, הבעלים של יצרנית הפלדה ארסלור מיטאל, נהנה במשך שנים מהפריחה בבנייה שאפיינה את העשור האחרון, בהובלת הכלכלות המתעוררות של סין והודו. הנתח של מיטאל בארסלור היה שווה ביוני 65 מיליארד דולר. כשהביקוש לפלדה צנח צנחה גם מניית ארסלור. עתה, שווה הנתח שלו בחברה 14 מיליארד דולר.



מיטאל אינו לבד: רבים מעשירי העולם צופים בהונם מידלדל בשל המשבר הפיננסי הגלובלי. סר טום האנטר התחייב לתרום מיליארד ליש"ט כשהשוק היה בשיאו, אבל כמה מההשקעות שלו בתחום הקמעונות החלו לשקוע, בהם USC שהגישה החודש בקשה להגנה מפני נושים. יש מעריכים כי הונו הצטמק ב-250 מיליון ליש"ט (364 מיליון דולר). באחרונה מכר האנטר את הוילה שלו בדרום צרפת ב-50 מיליון ליש"ט. לדבריו, מכר את הבית משום שקיבל הצעה שלא יכול היה לסרב לה.



מייק אשלי, הבעלים של מועדון הכדורגל ניוקסל, שהרוויח יותר מ-900 מיליון ליש"ט מהנפקת ספורטס דיירקט, הודה כי הפסיד 100 מיליון ליש"ט בהימור על מניות חברת הפיננסים HBOS. אבל הפסד זה מתגמד ביחס להפסד של 1.3 מיליארד דולר שספג סוחר המט"ח ג'ו לואיס, שקנה מניות בבנק ההשקעות בר סטרנס כמה חודשים לפני שנמכר במחיר אפסי בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully