וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפניקס לבירם ודויטש: אם נקבל מכם את המידע המבוקש נחזור מביטול ההסכם

אתי אפללו

1.2.2009 / 18:51

הפניקס ביטלה את ההסכם לאחר שלטענתה לא ניתנה לה אפשרות לחשב את התמורה עבור האחזקות באקסלנס



לאחר שבוע סוער, המאבק המשפטי סביב עסקת הפניקס-אקסלנס נמשך במלוא המרץ: הפניקס הודיעה היום לרוני בירם ולגיל דויטש, מייסדי אקסלנס, כי אם יאפשרו לפניקס להכניס צוות של רואי חשבון לאקסלנס, על מנת לקבל את המידע המבוקש על אופן עריכת הדו"חות הכספיים עד יום חמישי הקרוב, היא תחזור בה מההודעה על ביטול ההסכם. כך נודע ל-TheMarker.



הפניקס ביטלה את ההסכם לרכישת 40% מאקסלנס מבירם ודויטש (במחיר יקר ביותר), לאחר שלטענתה התנהגו השניים בחוסר תום לב והפרו את החוזה בכך שלא נתנו לה מידע באמצעותו יכלה הפניקס לבדוק ולחשב את ההתאמות הנדרשות לנוסחה לפיה תיקבע התמורה עבור האחזקות באקסלנס. בירם ודויטש ציינו בסוף השבוע כי התנהגות הפניקס היא עצמה נגועה בחוסר תום לב, כיוון שדירקטוריון אקסלנס היה אמור לדון בבקשת הפניקס לקבל את המידע, אולם הפניקס לא המתינה לדיון ומיהרה לבטל את ההסכם.



אתמול אמר מקורב להפניקס כי כל נסיון להציג את הפניקס כמי שמבקשת לפוצץ את העסקה בכל מחיר איננו תואם את המציאות". "הפניקס מעוניינת לקבל את כל המידע על מנת לקיים את ההסכם, ולכן היא מעניקה לבירם ולדויטש הזדמנות שנייה". במכתב שנשלח אל השניים על ידי בא כוחה של הפניקס, עו"ד רם כספי, נכתב כי תכלית פנייתה של הפניקס לאקסלנס היתה על מנת לקבל את כל המידע הנדרש לצורך קביעת מחירי המימוש של זכויות האופציות שבהסכם הכרוכות במערכת נוסחות סבוכות.



עוד צויין כי הפניקס - כחברה אחראית - נוהגת לכבד את מלוא ההתחייבויות שהיא נוטלת על עצמה והיא מצפה שאלה המתקשרים עימה בהסכמים ינהגו באופן דומה. במכתב מבהירה הפניקס כי היא עומדת על זכותה כי הודעת הביטול שרירה וקיימת, אולם יחד עם זאת, הרי שלפנים משורת הדין ובאופן חריג, וכדי להמחיש את תום ליבה היא תהא נכונה לבטל את הודעת הביטול, אם בירם ודויטש ימסרו לה עד ליום 5 בפברואר הודעה בכתב כי יתאפשר לצוות רואי חשבון מטעמה, הנמנה על משרד סומך-חייקין KPMG, נגישות למידע הרלבנטי בספרי אקסלנס לשם ביצוע בדיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully