וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלי קרנות ההון סיכון הישראלים איבדו את מגע הזהב: גם ב-2008 אין ישראלים ברשימת המידאס של פורבס

גיא גרימלנד

1.2.2009 / 20:01

זאת בדומה לשנת 2007; במקום הראשון מככב ג'ון דואר מקליינר פרקינס ובמקום בשני מייקל מוריץ מסקויה


מנהלי ההון סיכון המקומיים איבדו את מגע הזהב זו השנה השנייה ברציפות. גם בשנת 2008 לא מופיעים ישראלים ברשימת בעלי "מגע הזהב של מידאס" - רשימת האנשים הבולטים ביותר בתעשיית ההון סיכון לפי מגזין "פורבס". מצב דומה נרשם גם בשנת 2007. בשנת 2006 הופיעו שלושה מנהלי קרנות הון סיכון ישראלים ברשימה.

הישראלי שהגיע למקום הגבוה ביותר ברשימה, למקום ה-39, היה שלמה קליש, שותף, מנהל ומייסד קרן ההון סיכון, ג'רוזלם גלובל ונצ'רס. אחרי קליש דורג אראל מרגלית, שותף, מנהל ומייסד קרן ההון סיכון JVP הירושלמית, במקום ה-69. שלישי דורג יוסי סלע, שותף, מנהל ומייסד בקרן ההון סיכון ג'מיני, במקום ה-89.

למקום הראשון השנה נבחר השנה ג'ון דואר מקליינר פרקינס (John Doerr) כפי שדורג בשנה שעברה. גם המקום השני - מייקל מוריץ מסקויה, המקום השלישי - רם שרירם משרפלו; והמקום הרביעי - דיויד צ'ריטון מסטנפורד, לא השתנו לעומת הרשימה של שנת 2007. הסיבה לכך יכולה להיות ששנת 2008 הייתה היתה שנה גרועה מאוד להון סיכון האמריקאי.

כיצד מרכיב המגזין את הרשימה? "פורבס" בודק חברות שנמכרו או יצאו להנפקה בחמש השנים האחרונות, תוך התעלמות מכמות הכסף שהושקעה במקור בחברה. לעומת זאת, הוא נותן משקל לשווי השוק ביום הראשון למסחר ולתג המחיר הסופי במקרה של רכישה. הנוסחה שלו נותנת משקל גדול גם להפרש בין שווי ערך החברה מאז שהונפקה או נמכרה, ולעומק המעורבות של המשקיע ולהשפעתו בחברה. עם זאת, יש לקחת את דירוג מידאס בערבון מוגבל.

עשר המקומות הראשונים:

1. L. John Doerr
2. Michael Moritz
3. Ram Shriram
4. David Cheriton
5. William Ford
6. Ronald Conway
7. Andreas von Bechtolsheim
8. Aneel Bhusri
9. James Perry
10. Thomas Ng

לרשימה המלאה של פורבס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully