וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התעשיינים: החופש ביום הבחירות - בתשלום מלא על חשבון המעסיק; מי שעובד יקבל 100% נוספים

אורה קורן

2.2.2009 / 9:57

השבתון יעלה למעסיקים במשק כ-1.3 מיליארד שקל - ללא חישוב הגידול במסחר בעקבות החופשה


יום השבתון בבחירות לכנסת ה-18, שיערך ב-10 בפברואר, יעלה למעסיקים במשק כ-1.3 מיליארד שקל, מתוך זה למגזר העסקי כ-900 מיליון שקל. יום השבתון הינו יום חופש בתשלום. כך נמסר היום מהתאחדות התעשיינים.

עוד נמסר, כי בתוך המגזר העסקי תגיע העלות לתעשיינים לכ-225 מיליון שקל. חישוב זה אינו לוקח בחשבון את האפקט החיובי של הגידול בהכנסות ענפי המסחר והשירותים מיום השבתון, אלא כולל את העלות הישירה של השכר בלבד. כלכלני התאחדות התעשיינים מציינים כי התחשיב נעשה בהנחה ששכיר שיעבוד ביום השבתון יקבל בנוסף לשכר היומי הרגיל גם תמורה עבור יום עבודה נוסף (תשלום נוסף של 100% מהשכר), או לחליפין - יום חופשה בתשלום.

ועדת הבחירות קבעה כי בין השירותים שיפעלו כסדרם ביום הבחירות נכללים "מפעלי חרושת וחקלאות שתהליכי הייצור בהם מתנהלים ברציפות". כן קבעה הוועדה שיש לאפשר לעובדים באותם המפעלים להצביע.

בחוזר מיוחד שהוציאה התאחדות התעשיינים לכ-2,000 המפעלים החברים בארגון נאמר כי "עובד המועסק במפעל מהסוג האמור לעיל ונדרש לעבוד, יקבל בנוסף לשכרו הרגיל בעד עבודתו גם שכר עבור יום עבודה רגיל המשתלם לכלל העובדים שאינם עובדים ביום השבתון האמור".

אבי ברק, ראש אגף עבודה בהתאחדות התעשיינים, אמר כי החוק בעניין השבתון נתון לפרשנויות ואינו חד משמעי. לדבריו, לא נקבע בחוק במפורש מי חייב לעבוד ומי חייב לשלם שכר כפול ביום השבתון, וכל גוף מפרש את החוק לעצמו. עם זאת, התאחדות התעשיינים פירשה את החוק כך שמפעל שעובד ביום השבתון ישלם לעובדיו שכר כפול לאותו יום. בדיקות אקראיות שעורכת ההתאחדות מעלות, כי אכן המפעלים משלמים על פי המלצתה שכר כפול לאותו יום עבודה.

ברק הוסיף, כי נתוני ההתאחדות על התשלום הנוסף בכלל המשק מבוססים על שיחות עם ארגוני מעסיקים אחרים לגבי הנהוג בתחומם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully