וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניות האנרגיה קיזזו את הירידות

נתן שבע

2.2.2009 / 13:16

על רקע ירידות חריפות באסיה ובאירופה - המעו"ף ירד ב-1%. ישראמקו זנקה ב-24%, כהן פיתוח שילשה את שוויה

למרות ירידות שערים של עד 3% באירופה ופתיחה שלילית של כ-2% בבורסה בארה"ב, צלחה הבורסה בתל אביב את היום בשלום, בין השאר בעזרת מניות חיפושי הגז. מדד ת"א 25 ירד ב-1% לרמה של 652 נקודות, מדד ת"א 100 השיל 0.6% לרמה של 594 נקודות ומדד התל טק איבד 1.5%. מחזור המסחר הסתכם ב-1.1מיליארד שקל.

אחרי שחיסל את מרבית תחמושת הורדת הריבית שולף עתה בנק ישראל נשק נוסף. הבנק בוחן רכישת איגרות חוב ממשלתיות וגם איגרות חוב קונצרניות בהיקף של מיליארדי שקלים. המהלך עשוי במקביל להגביר את הלחצים האינפלציוניים מכיוון שהוא צפוי לכלול גם הדפסת כסף.

"עד שלא יהיו פה תוכניות להשקעה בתשתיות שיזיזו את התמ"ג כל התוכניות של בנק ישראל לא שוות הרבה. התוכנית לרכישת איגרות חוב מועתקות מהאמריקאים והאירופאים וגם שם הם לא שינו הרבה", כך אמר הבוקר פעיל בכיר בשוק. "מחזורי המסחר צפויים להמשיך להיות נמוכים וכל תנודה של גוף עשוייה לטלטל את השוק".

שבוע המסחר שייפתח היום בוול סטריט, יהיה עמוס בדו"חות כספיים בין השאר יפרסמו את תוצאותיהן מוטורולה, ויזה ומרק. תחזיות החברות לשנה הקשה יהיו במרכז תשומת הלב. ביום שישי יפורסמו נתוני התעסוקה לחודש ינואר, שגם הם ישפכו אור על מצב הכלכלה האמריקאית.

בשוק ההון נערכים לרבעון רביעי קשה בענף הבנקאות, שיכלול ככל הנראה "ניקוי אורוות", כלומר מחיקות רבות על נכסים או על הלוואות, שיובילו להפסדים. כל זאת הכל על מנת להתחיל את שנת 2009 עם "שולחן נקי". החשש העיקרי הוא כי שני הבנקים הגדולים - הפועלים ולאומי - סיימו את הרבעון הרביעי ללא רווח. מניות הבנקים ממשיכות להיחלש כאשר מדד הבנקים משלים ירידה של 5.5% מתחילת השנה.

ישראמקו זינקה ב-24% וריכזה מחזור גבוה של 107 מיליון שקל. בסך הכל קפצה המניה מתחילת השנה 654%.

דלק קידוחים עלתה גם היום כמו גם קבוצת דלק. גם כהן פיתוח, שמחזיקה בשרשור בפרויקט תמר 1 כמעט שלשה את שוויה היום וזינקה ב-189%.

מניית כי"ל נחלשת מעט. אתמול פורסם כי חברת הכרייה השנייה בגודלה בעולם, וואל, רכשה שני נכסי אשלג בארגנטינה ובקנדה מידי חברת ריו טינטו הארגנטינאית. האנליסטים ראו בכך איתות להמשך האטרקטיביות של הענף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully