וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוסינסקי מסבך את הפוליטיקה הבריטית: חבר בבית הלורדים קיבל בחשאי תשלום מחברה של המיליארדר הרוסי

סוכנויות הידיעות

2.2.2009 / 10:37

הלורד בריאן מקנזי לא הצהיר על היותו דירקטור בחברת אינטר-TV של גוסינסקי וקיבל 616 אלף ליש"ט מהחברה



הלורד בריאן מקנזי, אחד מחברי בית הלורדים הבריטי מטעם מפלגת הלייבור, קיבל בחשאי תשלומים בסך 616 אלף ליש"ט (895 אלף דולר) מחברה בבעלותו של המיליארדר הרוסי, ולדימיר גוסינסקי, לשעבר מבעלי "מעריב" – כך דיווח אתמול הצהובון הבריטי "ניוז אוף דה וורלד".

לפי הדיווח, הסתיר מקנזי תשלומים שקיבל כדירקטור בחברת אינטר-TV של גוסינסקי בין השנים 2001 ועד 2006. מקנזי, אשר הסתבך בשערוריית מין הקשורה ליחסיו עם זונה אלג'יראית ב-2003, אמנם הצהיר כי הוא משמש כיועץ לאינטר-TV, אך לא פירט את התשלומים שקיבל או את היותו דירקטור בחברה כנדרש בחוק.



לחברי בית הלורדים הבריטי אסור לקבל שכר מחברות זרות, אולם העובדה שהחברה הייתה רשומה כחברה בריטית למרות הבעלות הזרה, איפשרה למקנזי להיות מועסק על ידי החברה של גוסינסקי. אינטר-TV שילמה לפראמוולגייט ריסורסס, החברה הפרטית של מקנזי, תשלומים בסך 114.1 אלף ליש"ט ב-2006 ו-114.8 אלף ליש"ט ב-2005. מקנזי קיבל מהחברה תשלומים נוספים, החל מ-2001.



הסתבכותו של מקנזי מגיעה על רקע שערורייה רחבה יותר הקשורה לבית הלורדים הבריטי, המשמש כבית העליון של הפרלמנט. העיתון "סאנדיי טיימס" דיווח בשבוע שעבר כי ארבעה חברים בבית הלורדים מטעם מפלגת הלייבור הסכימו לשנות חקיקה בתמורה לעמלות מעיתונאים סמויים, אשר התחזקו ללוביסטים. הארבעה טענו כי הם לא הפרו את חוקי הפרלמנט והמשטרה טרם החליטה האם לפתוח בחקירה, אולם השערורייה הובילה את שר המשפטים, ג'ק סטרו, להוביל חקיקה שתאפשר את סילוקם של חברי פרלמנט אשר הפרו את החוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully