וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיטי קיצצה עשרות אלפי עובדים והמנכ"ל לשעבר קיבל את המטוס הפרטי לחגוג במקסיקו

סוכנויות הידיעות

2.2.2009 / 10:47

הביקורות על הבונוסים בוול סטריט התגברו לאחר פרסום ההרפתקה המקסיקנית של סנדי ווייל ב"ניו יורק פוסט"



הביקורות על הבונוסים הגדולים שקיבלו בכירי וול סטריט, לפני ובעיקר אחרי שקיבלו סיוע ממשלתי כדי למנוע את התמוטטותם, התגברו לאור פרסום פרשת מתן הטבה מוגזמת בענקית הפיננסים סיטי (לשעבר סיטיגרופ).



לפי העיתון "ניו יורק פוסט", שבועות ספורים לאחר שענקית הפיננסים קיבלה סיוע ממשלתי בשווי 45 מיליארד דולר, החברה הלוותה את אחת מארבעת מטוסיה העסקיים לסנפורד "סנדי" ווייל בן ה-75, מנכ"ל החברה לשעבר והאיש שנהנה מקרדיט של האיש שהפך את סיטי לבנק הגדול בעולם בעבר. את המטוס הלוותה לו סיטי כדי לחגוג את השנה החדשה עם משפחתו במקסיקו.



ההרפתקה המקסיקנית של ווייל הגיע בימים בהם סיטי הודיעה על פיטוריהם של 75 אלף עובדים והסכימה לתוכנית לקיצוץ ההטבות לבכירים כדי לקבל את הסיוע הממשלתי, וימים ספורים לאחר שווייל עצמו הודיע כי יבקש קיצוץ בשכר שקיבל במסגרת הסכם לייעוץ לחברה, אשר הכניס לו למעלה מ-3 מיליון דולר בשנה לאחר הפרישה. לפי תנאי פרישתו של ווייל, אשר הונו הוערך בשנת 2008 בכ-1.3 מיליארד דולר, הובטחה לו גישה חופשית למטוסי החברה עד לשנת 2016.



בנאום השבועי שלו ברדיו התחייב נשיא ארה"ב ברק אובמה לערוך רפורמה בתוכנית הסיוע למגזר הפיננסי (TARP) בשווי 700 מיליארד דולר, ואמר כי יתעקש על שקיפות ופיקוח כך שמשלמי המסים ידעו לאן הולך כספם, ולדעת שהוא מניב תוצאות.



הבוקר פורסם כי ממשל אובמה צפוי לחשוף חוקים חדשים הנוגעים לבנקים המקבלים סיוע ממשלתי. בין החוקים שצפויים להיחשף - הבהרות לגבי ההלוואות שיעניקו הבנקים שקיבלו סיוע וחוקים הנוגעים למתן הבונוסים לבכירים.



בקושי שבוע חלף מאז שפורסם כי ג'ון תיין, לשעבר מנכ"ל מריל לינץ', שיפץ את משרדו בעלות של מיליון דולר, וכי סיטי ביטלה תוכניות לרכוש מטוס חדש בשווי 50 מיליון דולר, לאחר שקיבלה נזיפה מאובמה. כעת, ההרפתקה המקסיקנית של ווייל תהווה הוכחה נוספת לכך שאוזן החברות בוול סטריט אטומה לביקורות והכעסים על המשך מגמת התעשרות והפינוק העצמי של הבכירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully