וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסות אירופה יורדות בהובלת מגזרי הפיננסים והנפט; לונדון מאבדת 1.4%, פאריס יורדת ב-2.6%

אשר שכטר

2.2.2009 / 11:08

מניית BNP פאריבה צונחת ב-9.5%; מניית טוטאל יורדת ב-1.6%; ריו טינטו מזנקת ב-5.8%



בורסות אירופה רושמות ירידות שערים, בהובלת מגזרי הפיננסים והנפט, על רקע נתוני מקרו קודרים שפורסמו בבוקר באסיה ובעקבות החששות כי המיתון העולמי ישחק את רווחי החברות ויוביל לירידה בביקוש לנפט. בורסת לונדון מאבדת 1.4%, פאריס יורדת ב-2.6%, פרנקפורט משילה 1.9%.



פעילות הייצור בסין התכווצה בחודש ינואר זה החודש השישי ברציפות, לאחר שהמיתון העולמי פגע קשות במגזר היצוא במדינה. במקביל, אוסטרליה דיווחה גם היא על התכווצות שמינית ברציפות בפעילות הייצור ודרום קוריאה דיווחה כי היצוא מהמדינה נפל בשיעור שיא של 32.8% בחודש ינואר. בתאילנד ביקשו הבנקים סיוע בסך 1.5 מיליארד דולר מהממשלה.



מגזר הפיננסים מוביל הבוקר את ירידות השערים באירופה. מניית BNP פאריבה צונחת ב-9.5%. מניית UBS מאבדת 3.8%. מניית דויטשה בנק נופלת ב-5%. מניית קומרצבנק צונחת ב-7.8%.



חברות הנפט רושמות גם הן ירידות שערים, בעקבות הירידה במחיר הנפט והציפיות לירידה נוספת בביקוש. מניית טוטאל יורדת ב-1.6%. מניית BP מאבדת 1%. מניית רפסול משילה 2.2%. מחיר הנפט יורד כעת ב-0.6% ל-41.44 דולר לחבית.



למרות הירידות באירופה, רושמת מנייתה של ענקית הכרייה ריו טינטו ומניית ריאנאייר עליות. מניית ריו טינטו מזנקת ב-5.8%, לאחר שהחברה הודיעה כי היא מנהלת מגעים לגיוס הון מיצרנית האלומיניום הסינית צ'ינלקו, בעלת המניות הגדולה בחברה. מניית ריאנאייר, חברת התעופה המוזלת הגדולה באירופה, מזנקת ב-6.5% לאחר שהחברה העלתה את תחזית הרווח השנתית שלה בעקבות הנפילה במחיר הנפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully