וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים: אלווריון נכנסת לתקופה של חוסר וודאות בפעילותה- מחיר היעד 14 ש' בתשואת שוק

TheMarker

2.2.2009 / 11:39

בלידר לא מתרגשים מביטול העסקה ומאמינים כי קופת המזומנים הגדולה של החברה תעזור לה בימים הקשים



אלווריון נכנסת לתקופה של רמת אי וודאות גבוהה בתחום עסקיה, כך מעריך הבוקר אנליסט יחידת המחקר של בנק הפועלים, דוד לווינסון. מחיר היעד שנקבע לאלווריון הוא 4 דולר בהמלצת תשואת שוק עם סיווג של ההשקעה כסיכון גבוה.



לדברי לווינסון "למרות שנקודת המוצא של החברה היא צמיחה של כ-20% במונחים שנתיים וצבר הזמנות איתן, צפויה האטה במחזור עסקיה". בבנק הפועלים צופים כי רווחי החברה ברבעון הרביעי ינועו סביב רמת האפס.



אלווריון תפרסם את דו"חותיה לרבעון הרביעי של 2008 ביום רביעי ה-4 לפברואר. בתחילת דצמבר 2008 הודיעה אלווריון כי היא מתקשה להעריך את הכנסותיה בשנת 2009, וזאת עוד בטרם פנתה שותפתה נורטל להגנה בפני נושים, ארוע שכמובן מגביר עוד יותר את רמת אי הוודאות.



הכנסות החברה על פי תחזיות מוקדמות שניתנו על ידי ההנהלה צפויות היו להסתכם בין 70-78 מיליון דולר. בהתבסס על תחזית זו, הרווח למניה על בסיס מתוקן (Non-Gaap) צפוי היה לנוע בין 0.0-0.07 דולר למניה.בהמשך תחזית זו עודכנה על ידי החברה כלפי מטה כתוצאה מהפרשה חד-פעמית בסך של 3 מיליון דולר.



מעבר לעידכון שהרווח שנעשה על ידי הנהלת החברה צופים בבנק הפועלים גם ירידה בהכנסות מימון. זאת, כתוצאה מסביבה עסקית קשה יותר, הוצאות גבוהות על ביטוחי אשראי לקוחות, הגנות מטבעיות, הורדת הריבית ואבטחת יתרת מזומני החברה העומדת על סך של 146 מיליון דולר.



לדברי אנליסט הפועלים "צבר ההזמנות שהסתכם בתחילת דצמבר 2008 בלמעלה מ-100 מיליון דולר מבטא ראות קדימה של 4 חודשי מכירות בלבד. בתקופה כה סוערת של מיתון עולמי הולך ומעמיק, קיצוץ בהשקעות תשתית ושותפות בקשיים, נראה כי מתרבים הסמנים להאטה במחזור העסקים של החברה".



בתגובה לביטול העסקה של אלווריון העריך אתמול אנליסט לידר, ערן יעקובי כי השלכות ביטול החוזה עם נורטל היו ידועות בחודש האחרון אך לאור מצבה של אלווריון בסביבה העסקית, צבר ההזמנות שלה והמזומן בקופה היא מהווה השקעה מעניינת במחירים הנוכחיים.



בלידר מצפים מצפים לשמוע, בשיחת הוועידה שלאחר פירסום הדו"חות, התייחסות ל"היעלמותה" של נורטל ולתחליפים אפשריים בתחום שיתופי הפעולה וכן התייחסות לסביבה העסקית בהיבט של פרוייקטים בהקמה, רכישת תדרים ע"י מפעילי תקשורת ומצבם של מתחרים של החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully