וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאון: התערבות בנק ישראל במסחר באג"ח מדינה תחזק אג"ח שקליות במח"מ בינוני

TheMarker

2.2.2009 / 12:08

בבית ההשקעות מאמינים כי השקעה באפיק הצמוד פחות אטרקטיווית מהאפיק השקלי, אולם לאלו הבוחרים בכל זאת להשקיע באפיק זה, מומלץ להתמקד במח"מ הבינוני של 3-7 שנים (אמצע העקום)



כוונת בנק ישראל לרכוש איגרות ממשלתיות וקונצרניות ארוכות במיליארדי שקלים על מנת להוריד את התשואה על הריביות הארוכות, צפויה לחזק את האיגרות השקליות במח"מ הבינוני והארוך, כך מעריך היום אנליסט בית ההשקעות גאון, רביב חאיק.



בנוגע לאפיק הצמוד סבור חאיק כי, הממדדים הבאים יפתיעו לרעה. ההערכות של בית ההשקעות לגבי מדד ינואר הן ירידה של 0.7%-0.8% ואילו מדד פברואר צפוי לרדת בשיעור של 0.4%-0.5%. לגבי שוק המט"ח מעריכים בבית ההשקעות כי בשבוע הקרוב הדולר צפוי להמשיך להיות מושפע מהתנהגותו בעולם, ובעיקר מהמשך צעדי החירום של אובאמה להצלת הכלכלה האמריקאית, אפקט שכפי הנראה מחזק את הדולר לעת עתה.



בבית ההשקעות מאמינים כי השקעה באפיק הצמוד פחות אטרקטיווית מהאפיק השקלי, אולם לאלו הבוחרים בכל זאת להשקיע באפיק זה, מומלץ להתמקד במח"מ הבינוני של 3-7 שנים (אמצע העקום). כמו כן, ממליצים לנצל את התשואות הגבוהות בהן נסחר האג"ח הקונצרני, במיוחד נוכח העובדה שקרנות המנוף מתחילות את תהליך המכרז לפני בחירתן.



בבית ההשקעות סבורים שתהליך זה ישפיע לטובה על האפיק הקונצרני כולו ולכן ממליצים לשקול השקעה באג"ח בדירוגים גבוהים שהן אטרקטיוויות נוכח SPREAD (מרווח) של 3.65% בתל-בונד 20 (מרווח מול אג"ח ממשלתיות צמודות מדד לתקופות מקבילות).



למשקיעים הנועזים יותר, ממליץ חאיק, לנצל את המרווח הגדול בתל בונד 40 העומד על 5.70%, אם כי יש לקחת בחשבון שמדובר בלא מעט אג"ח של חברות נדל"ן. האינפלציה השנתית הנגזרת משוק ההון עומדת נכון לכתיבת שורות אלו על 0.15% בשנתיים הקרובות ואילו לטווח הבינוני סביב 3-4 שנים מגולמת אינפלציה של 1.4% לשנה.



כתוצאה מהפחתת הריבית של הנגיד בשבוע שעבר נסחרו האג"חים השקליים בעליות קלות במח"מ הקצר והבינוני ואילו הסדרה הארוכה ביותר עלתה ב-1.5%. התשואה לפדיון באג"ח הממשלתי ל-10 שנים (ממשל 219) ירדה מרמה של 5.04% לרמה של 4.93%, בעוד שהתשואה על האג"ח האמריקאי ל-10 שנים קפצה מרמה של 2.62% לרמה של 2.84% זה השבוע השני ברציפות מחשש לאינפלציה בטווח הארוך בארה"ב. פרמיית הסיכון של ישראל, אשר מבטאת את הפער בין התשואה השקלית לאמריקאית ירדה ב- 0.4% יחסית לשבוע שעבר וכעת היא עומדת על 2.09%.



ברמה הטכניתשל שוק המט"ח, רמת ההתנגדות 4.01-4.03 שקלים נפרצה לאחר שני ניסיונות כושלים. רמת ההתנגדות הבאה 4.15-4.16 שקלים (לפי סרגל פיבונאצ'י), תיבחן כבר בימים הקרובים אולם קיימת גם אפשרות למימוש חזרה לרמות התמיכה החדשות 4.01-4.03. מבחינת תחזית לטווח הארוך יותר, שומרים בבית ההשקעות על פוזיציית לונג על הדולר והתחזית לטווח של החודשיים הקרובים היא 4.35 שקלים לדולר (סוף רבעון ראשון של 2009).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully