וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות יצוא חקלאי: הזרמת הון ממשלתי לאגרקסקו פוגעת בתחרותיות - יש לאסור את ההזרמה

עמירם כהן

2.2.2009 / 12:36

הזרמת 30 מיליון שקל מכספי הציבור לאגרקסקו מעצימה את היכולת הפסולה של הממשלה להתחרות במגזר הפרטי



היענות הממשלה לבקשת אגרקסקו להזרמת הון לחברה, תחייב את הממשלה להזרים הון גם לחברות הייצוא הפרטיות ולמגדלי תוצרת חקלאית לייצוא, המצויים בקשיים, כך טוענות חברות יצוא חקלאיות פרטיות במכתבים לראשי משרד האוצר, לנשיא איגוד לשכות המסחר ולממונה על רשות ההגבלים העסקיים, רונית קן.



במכתב לראשי האוצר נכתב כי עוגן בהחלטות ממשלה, כי לא יעלה שהממשלה (בעלת השליטה באגרקסקו) תתחרה במגזר הפרטי באמצעות חברות ממשלתיות ולכן הזרמת 30 מיליון שקל מכספי הציבור לאגרקסקו מעצימה עוד יותר את היכולת הפסולה של הממשלה להתחרות במגזר הפרטי.



התחרות הבלתי ראויה של חברה ממשלתית לייצוא חקלאי הנשענת על הזרמת כספי הציבור בייצואנים הפרטיים, מהווה את הסיבה העיקרית להחלטת הממשלה להפריט את אגרקסקו. החלטה שביצועה מתעכב זה זמן רב. החברות הפרטיות תובעות מהאוצר לקיים את החלטת הממשלה מיולי 2008 ולהפריט לאלתר את אגרקסקו ולא להזרים לה את כספי משלם המסים.



במכתב לרשות ההגבלים תובעות החברות הפרטיות לאסור על הממשלה להזרים את הכספים בשל הפגיעה הקשה הכרוכה בכך בתחרותיות בענף.

בקשת אגרקסקו מבעלי החברה - הממשלה (50%), מועצת הצמחים (19%), מועצת הלול (6%), ותנובה (25%), להזרים 60 מיליון שקל לחברה מיועדת לאפשר לה להתגבר על הירידה בהכנסות שנגרמו בשל הקרה הקשה שפגעה בייצוא החקלאי ב-2008 ובירידה בהכנסותיה בשל המיתון בשוק העולמי.



מנהל רשות החברות אודי ניתן, התנה את ההזרמה בשינוי סעיפים בעייתיים בתקנון החברה המונעים את הפרטתה ודירקטוריון החברה קיבל את התביעה.



יו"ר מועצת הצמחים צבי אלון, אמר כי לאחר שהנהלת מועצת הצמחים תקבל מרשות החברות הבהרות לגבי דרישותיה מאגרקסקו היא תחליט על תשובתה, בהתחשב בכך, החקלאים, בעלי המניות במועצת הצמחים, כבר הזרימו במהלך השנים הון רב לאגרקסקו והם מחזיקים ב-97% ממניות ההון שלה בעוד שהממשלה לא תרמה דבר להון העצמי.



הממשלה התבקשה להזרים לאגרקסקו 30 מיליון שקל, תנובה 15 מיליון שקל, מועצת הצמחים 11.4 מיליון שקל, ומועצת הלול 3.6 מיליון שקל. מנכ"ל מועצת הלול מולי לוויט העריך כי המועצה תענה לבקשה במסגרת הענות כוללת של השותפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully