וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה הקמת שני שדות תעופה בינלאומיים חדשים - בתמנע ובמגידו

זוהר בלומנקרנץ

2.2.2009 / 15:13

הממשלה הטילה על שרי התחבורה והאוצר לקבוע את אופן המימון, ההקמה והתפעול של שדה התעופה החדש בתמנע



שני שדות תעופה בינלאומיים-אזוריים חדשים יוקמו בתמנע ובמגידו. הממשלה אישרה אתמול הצעת החלטה חדשה של שר התחבורה, שאול מופז, לקדם הקמת שדה תעופה חדש בתמנע, שיפעל כשדה בינלאומי ופנים-ארצי לאילת, ולתאם עם מערכת הביטחון, בתוך שישה חודשים, מגבלות ביטחוניות הקשורות להקמת השדה.



הצעת ההחלטה החדשה היא המשך להחלטת ממשלה ממארס 2004, להקמת שדות תעופה חדשים, וממצאי ועדה ציבורית לבחינת תוכנית אב לשדות התעופה בישראל. הוועדה, בראשות מפקד חיל האוויר לשעבר, האלוף (מיל') הרצל בודינגר, הגישה באחרונה את המלצותיה, התומכות בהקמת שדה התעופה החדש. לצד נציגי ציבור היו חברים בוועדה נציגי מערכת הביטחון, משרדי התחבורה, האוצר, הפנים ורשות שדות התעופה (רש"ת).



בהצעת ההחלטה החדשה, הממשלה הטילה על שרי התחבורה והאוצר, לקבוע בתוך שישה חודשים את אופן המימון, הקמה והתפעול של שדה התעופה החדש בתמנע. עוד אישרה הממשלה להטיל על שר התחבורה למנות צוותי היגוי משותפים למשרדי התחבורה, האוצר, הפנים ומערכת הביטחון, לקידום זמינותם של שדות תעופה אחרים בתוכנית האב לשדות תעופה בישראל.



מדובר בקידום זמינות ותכנון מפורט לשדה תעופה בינלאומי-אזורי משלים לנתב"ג באזור מגידו; וקידום זמינות ותכנון מפורט לשדה תעופה פנים ארצי חלופי, לשדה תעופה הרצליה, באזור עין שמר. כמו כן, קידום תוכנית מפורטת לשדה תעופה בינלאומי נוסף במרחב הנגב - נבטים וצקלג, חלופיים זה לזה; קידום בדיקת היתכנות לשדה תעופה על אי בים התיכון, בהתאם להחלטת המועצה הארצית בנושא תמ"א 1-15 (שדה תעופה חדש במקום שדה התעופה דב בתל אביב)



עוד הטילה הממשלה על שר התחבורה לבחון את האמצעים הנדרשים לניצול מיטבי של התשתיות האוויריות והקרקעיות בנתב"ג, לנוכח התקדמות הטכנולוגיה ומבלי להוסיף מגבלות סביבתיות שנקבעו בתמ"א 4-2.



מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, אמר אתמול בתגובה, כי "משרד התחבורה ערוך ומוכן למהלכים אלה ויקים צוותי היגוי מיידית, כדי לתאם את התכנון והביצוע, עם מערכת הביטחון; זאת כדי לאפשר לתושבי הצפון, גם ממגידו, להגיע בטיסות ישירות לאירופה, ולהקל על התפתחותה של אילת עם הוצאת שדה התעופה מתוכה ופינוי השטח לפיתוח נדל"ן בתחום התיירות. מהלך זה אמור להשתלב בתכנון והקמה של מסילת רכבת לאילת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully