וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החששות מתממשים: ועדת הבדיקה של MRV קומיוניקיישנס גילתה בקדייטינג באופציות שהוענקו לעובדים

ניר צליק

2.2.2009 / 17:10

החברה החלה לחקור את החשדות לפני כשמונה חודשים



חברת MRV קומיוניקיישנס, שבראשה עומדים הישראלים שלמה מרגלית ונועם לוטן, הודיעה כי ועדת הבדיקה המיוחדת בה היו חברים דירקטורים של החברה וקיבלה סיוע על ידי רואי חשבון חיצוניים ועורכי דין, גילתה כי החברה תיארכה מחדש אופציות (בקדייטינג) שהוענקו לעובדים לפני שנת 2004.



עם זאת, החל ממארס 2004, אמצעי אכיפה טובים יותר הונהגו בחברה בנוגע לחלוקת האופציות, כולל תאריכים שנקבעו מראש להענקת אופציות שמנעו את האפשרות לקבוע את תאריכי חלוקת האופציות אחורה.



בנוסף, ועדת הבדיקה החדשה שהוקמה קבעה כי הוועדה הקודמת שבדקה את העניין בצורה בלתי פורמלית, לא גילתה בעיות בנוגע לקבלת אופציות של עובדי אחת מחברות הבת השווייציות של החברה וכן בעיות בנוגע לחלוקת הרווחים עם חברה בת איטלקית של MRV. בנוסף, לא שילמה החברה מסים על תשלומי בונוסים למנהלים בחלק מחברות הבת האירופיות.



כתוצאה מכך, עובדים רואי החשבון של החברה יחד עם רואי חשבון ומומחים חיצוניים כדי לבדוק את השינויים הדרושים בדו"חות החברה בתקופה שהושפעה. בנוסף, התקבלה המלצת הוועדה המיוחדת למנות לחברה שלושה דירקטורים בלתי תלויים חדשים ונשיא חדש שיעבוד עם נועם לוטן, מנכ"ל החברה, וכן גיוס עו"ד פנימי, רואה חשבון פנימי ומנהל לתוכנית האופציות של החברה. ביצוע המסקנות יארך זמן מה מאחר ותקנון החברה הנוכחי דורש כי מנכ"ל החברה ונשיאה יהיו אותו אדם.



מאמצע 2006 עד תחילת 2007, ערכה MRV בדיקה בלתי פורמלית על מדיניות האופציות הנהוגה בחברה, והסיקה כי אין עדות לכך שתאריכי הענקת האופציות תוכננו כך שמחירי הביצוע יהיו נוחים יותר (תאריכים בהם מחיר המניה בשוק היה נמוך).



למרות זאת, הסיקה כי התוצאות שהתקבלו בבדיקה הקודמת אינן נכונות בנוגע לאופציות, שהוענקו בין השנים 2002 לתחילת 2004. מבדיקת ההנהלה, עולה כי התאריכים על אופציות, שניתנו לעובדים היו שונים מהתאריכים בהם נהגה החברה לתת אופציות לעובדים.



כתוצאה מכך, יושפעו התוצאות הכספיות של החברה, והוצאות אלו צפויות להקטין את הכנסות החברה בדו"חות של השנים 2002-2008.

MRV קומיוניקיישנס מספקת ציוד תקשורת ורשתות לספקי שירות, חברות טלפוניה ולקוחות גדולים ברחבי העולם.



עם ההודעה על חקירת הפרשה לפני כשמונה חודשים נפלה מניית החבר בכ-24%. מאז, נחלשה החברה ב-64.8% נוספים ומחיר מנייתה אמש בתום המסחר עמד על 51 סנט, המשקפים לחברה שווי של 80.2 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully