וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיטב: המלצת 'קנייה' לגילת לווינים - שנת 2009 תהיה קשה אך לא מייצגת

TheMarker

2.2.2009 / 17:15

בבית ההשקעות מעריכים כי ב-2009 צפויה ירידה בהיקפי הפעילות של החברה אשר תלווה בירידה בשיעורי הרווחיות. מנגד גילת לווינים צפויה לרשום כ-20 מיליון דולר הכנסות בגין הפרויקט בקולומביה



בשנה הקרובה אנו צופים פגיעה בפעילות גילת לווינים וברווחיה, אך לא רואים בשנה זו כשנה מייצגת, כך מעריך היום אנליסט בית השקעות מיטב, ניר זוננברג. ההערכה מתבססת על מצב המאקרו כלכלי, וירידה בהשקעות של ארגונים בציוד תקשורת.



בבית ההשקעות מעריכים כי ב-2009 צפויה ירידה בהיקפי הפעילות של החברה אשר תלווה בירידה בשיעורי הרווחיות. מנגד גילת לווינים צפויה לרשום כ-20 מיליון דולר הכנסות בגין הפרויקט בקולומביה.



במיטב מעריכים כי היקף הפעילות של החברה עומדת על שיעור של 200 מיליון, המהווים כ-4.8 דולר למניה ושער של 19.6 שקלים למניה שהוא כ-50% מעל מחיר השוק הנוכחי. בבית ההשקעות חוזרים לסקר את מניית גילת לווינים בהמלצת 'קנייה'.



על פי הסקירה, שווי השוק הנוכחי של גילת לווינים עומד על כ-136 מיליון דולר. בניכוי המזומנים שבידי החברה מתקבל שווי שוק של כ-35 מיליון דולר לפעילות התפעולית של החברה. לדברי זוננברג "לאור התמחור הנמוך של פעילות החברה אנו רואים חשיבות נמוכה בלבנות תחזית תוצאות פיננסית מדויקת ל-2009. ברמה נורמאלית, פעילות החברה יודעת לייצר הכנסות של כ-200-250 מיליון דולר בשנה ורווחיות תפעולית של כ-10-15 מיליון דולר בשנה לפחות".



בבית ההשקעות סיקרו את גילת לוונים לאחרונה רק במאי 2008. אז הופסק הסיקור על מניית גילת לווינים לאור העובדה שהנייר הגיע למחיר של 11 דולר, כאשר ברקע עמדה הצעת לרכישה של החברה בתמורה לכ-11.4 דולר. מאז התפוצצה העסקה ומחיר המניה התדרדר לשפל של קרוב ל-2 דולר למניה באזור חודש דצמבר 2008.



בחודש דצמבר הגיעה החברה להבנות חדשות עם ממשלת קולומביה לגבי פרויקט קומפרטל. לחברה ולממשלה היו אי הסכמות בנוגע לשירות שבפרויקט. אי הבנות אילו גרמו לכך שהחברה הפסיקה להכיר בדו"חות הכספיים בהכנסות בגין הפרויקט, בעוד ההוצאות, כ-3.7 מיליון דולר ברבעון המשיכו להכביד על הדו"חות.



כחלק מההסכמות החדשות, גילת תשדרג חלק מהציוד בקולומביה ותוכל להתחיל לקבל את ההכנסות שנותרו. על כל פנים הפרויקט עצמו צפוי להסתיים בשנת 2010. בתשעת החודשים הראשנים של 2008 הסתכם הרווח התפעולי של החברה בכ-5.1 מיליון דולר. בניטרול ההוצאות על הפרויקט בקולומביה, היה הרווח התפעולי עומד על כ-16.2 מיליון דולר.



החברה הודיעה כי ברבעון הרביעי של 2008 צפויה הוצאה חד פעמית של מספר מיליוני דולרים בגין פרויקט קומפרטל. לפיכך מעיריכם במיטב, כי החברה תרשום הפסד נקי של כ-5 מיליון דולר.



לאור המצב המאקרו כלכלי, וירידה בהשקעות של ארגונים בציוד תקשורת, מעריכים בבית ההשקעות כי ב-2009 נראה ירידה בהיקפי הפעילות של החברה אשר תלווה בירידה בשיעורי הרווחיות. מנגד גילת לווינים צפויה להכיר בכ-20 מיליון דולר הכנסות בגין הפרויקט בקולומביה.



גילת לוויינים מספקת ציוד VSAT ושירותים לתקשורת לוויינים. מוצרי החברה משמשים למגוון שימושים כגון שירותי תקשורת באזורי ספר, תשתית אינטרנט אמינה לצורכי גיבוי ובניית רשתות ארגוניות. בנוסף לחברה יש מגוון רחב של פתרונות נוספים המתבססים על תקשורת לוויינים כגון אופטימיזציה של תמסורת סלולר, מוצר משותף עם סיסקו ומוצר משלים ל-WIMAX לאזורי ספר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully