וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב סכנת סגירה לויטה פרי גליל; העובדים יפגינו מחר ומחרתיים

חיים ביאור

2.2.2009 / 17:53

יונה פרטוק: ”המפעל מימון את פעילותו ממכירת מלאי, שעשוי להסתיים בקרוב ולהביא לשיתוקו ולפיטורי עובדיו"



עובדי מפעל ויטה פרי גליל בחצור הגלילית יפגינו מחר בתל אביב, בתמיכת ההסתדרות, ליד משרדי המטה של בנק דיסקונט במחאה על אי הוודאות האופפת שוב את עתידו של המפעל הוותיק. מחרתיים יפגינו העובדים בקריית הממשלה בירושלים.



לפני כשלושה שבועות הגישו בנק לאומי ובנק דיסקונט בקשה לכינוס של חברת ויטה, הבעלים של מפעל פרי גליל, המעסיק 200 עובדים קבועים ועוד 400 עובדים על בסיס עונתי, לאחר שהחברה צברה חובות בסך 160 מיליון שקלים לבנקים ועוד עשרות מיליוני שקלים לספקים ולחקלאים.



בית המשפט המחוזי בחיפה מינה שני מנהלים זמניים למפעל ( עו"ד עופר אטיאס ורו"ח דייב גל) ובמקביל הוחל בתהליך לאיתור רוכש למפעל.



ואולם לדברי יו”ר ההסתדרות במרחב הגליל העליון, יונה פרטוק, בימים האחרונים ישנו חוסר ודאות לגבי המשך פעילותו של ויטה פרי גליל, עקב היעדר מימון ביניים עד לסיום תהליך כינוס הנכסים והמכירה. ”המפעל מימן את פעילותו ממכירת מלאי, שעשוי להסתיים בקרוב ולהביא לשיתוקו ולפיטורי עובדיו", אמר פרטוק.

פרטוק ציין שלמפעל, למרות חובותיו ההיסטוריים, רווח תפעולי של למעלה מ-25 מיליון שקל בשנה ובשל עובדה זו יש צידוק בהצלתו. "על הבנקים לדאוג להפעלת ויטה פרי גליל כעסק חי", אמר פרטוק. יו"ר ועד העובדים במפעל, מוטי חזיזה, אמר: כל יום שאני מגיע למפעל ומתחיל לעבוד, אני מתפלל שלמחרת היום לא אצטרך להודיע לעובדים על הפסקת הפעילות ושעליהם ללכת הביתה. יש בקרבנו משפחות במצב קשה מאוד וסגירת הפעילות משמעו חורבן עבורן. הממשלה והבנקים איבדו את הצפון. אנחנו כנראה לא מעניינים אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully