וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועמד שני לתפקיד בכיר בממשל אובמה עם בעיות בהגשת דו"חות המס: טום דאשל, המועמד לתפקיד שר הבריאות

רויטרס

2.2.2009 / 19:56

דאשל נאלץ להגיש מחדש דו"חותיו ולשלם 34 אלף דולר נוספים; אובמה הביע תמיכתו במועמד



נשיא ארה"ב הטרי, ברק אובמה, אמה היום כי הוא לגמרי עומד מאחורי מועמדו לראשות משרד הבריאות האמריקאי (HHS), טום דאשל. הנשיא הביע את תמיכתו בדאשל בתגובה של מלה אחת – "לגמרי", לשאלה האם הוא עדיין תומך בדאשל לתפקיד, לאחר שבשבוע שעבר נחשף כי הנ"ל התחמק מתשלום מסך בסך כ-130 אלף דולר על מכונית ונהג שהחזיק עם פרישתו מהסנאט לפני 4 שנים.



במכתב שפורסם היום התנצל דאשל על טעויות שהובילו אותו לשלם באיחור מסים בסך 140 אלף דולר, ואמר כי הוא מתבייש בכך מאוד, ומוכן להשיב על כל שאלות הועדה בסנאט האחראית על אישור מינויו לתפקיד. "אני מתנצל על הטעויות, ומתחרט על כך שנאלצם להתעכב עליהן", כתב דאשל במכתב ליו"ר ועדת הכספיים של הסנאט, הסנאטור מקס באוקוס, ולסנאטור צ'רלס גראסלי, היושב בועדה. "אשיב ברצון על כל שאלה בנושא זה", אמר דאשל, שהיה בעבר מנהיג הרוב בסנאט.



דאשל אמר כי כאשר ממשל אובמה החל לבחון את מועמדותו לתפקיד, בחן צוות המעבר את דו"חות המס שלו, והצביע על כמה תרומות שחושבו לדעתם בצורה שגויה. הוא הסביר כי כאשר רואה החשבון שלו הבין כי יהיה צורך להגיש את הדו"חות מחדש, הציע לטפל גם בנושא המכונית והנהג. הדו"ח הוגש מחדש, והמס שולם בתוספת ריבית. דאשל אמר כי "הטעויות בוצעו בתום לב", וכי העביר לועדה את הנתונים מרצונו החופשי.



זהו כבר המועמד השני לתפקיד בכיר בממשל אובמה שנתקל בבעיות בגין תשלומי מס בעבר. טימותי גייתנר, שר האוצר הטרי, עמד גם הוא בפני ביקורת נוקבת בגין תשלום מאוחר של מסים בסך 34 אלף דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully